Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 08:32Hoppar över tiondelar, annars på sekunden! Hur skulle det vara om en fyrahundrameterslöpare sa att han sprungit på ca en minut?! Man vill veta på sekunden hur snabbt det gick! I alla fall jag.
Hoppar över tiondelar, annars på sekunden! Hur skulle det vara om en fyrahundrameterslöpare sa att han sprungit på ca en minut?! Man vill veta på sekunden hur snabbt det gick! I alla fall jag.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 08:54För sprinters är det samma sak, fast på en annan skala. Bolts världsrekord på 100m är ungefär 9.5, och 59.99 på 400m blir "59 (mummel)".
För sprinters är det samma sak, fast på en annan skala. Bolts världsrekord på 100m är ungefär 9.5, och 59.99 på 400m blir "59 (mummel)".
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 09:16Det beror väl lite på distansen tycker jag. På marathon bryr sig de flesta inte om jag sprang på 3:27:13 eller 3:27:57. Då säger jag bara 3:27. (Fast jag själv bryr mig. Ser ju genast möjligheten att kapa en hel minut genom att bara springa 14 sek snabbar
Det beror väl lite på distansen tycker jag. På marathon bryr sig de flesta inte om jag sprang på 3:27:13 eller 3:27:57. Då säger jag bara 3:27. (Fast jag själv bryr mig. Ser ju genast möjligheten att kapa en hel minut genom att bara springa 14 sek snabbar
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 10:09Man bör väl ha en noggrannhet som är bättre än en procent, i alla fall. På marathon spelar sekunderna ingen roll för de flesta av oss, men en god millöpare vill nog skilja på tjugo sekunder hit eller dit.
Sedan är det naturligtvis ENORMT viktigt med de j
Man bör väl ha en noggrannhet som är bättre än en procent, i alla fall. På marathon spelar sekunderna ingen roll för de flesta av oss, men en god millöpare vill nog skilja på tjugo sekunder hit eller dit.
Sedan är det naturligtvis ENORMT viktigt med de j
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 10:56Det beror väl på vem man pratar med.
Frågar mina föräldrar eller icketräningsintresserade vänner så avrundar jag. Man kan framstå som konstig om man pratar sekunder när de tycker att timmar är mer intressant 🙂
Skulle nån här fråga skulle jag inte avrund
Det beror väl på vem man pratar med.
Frågar mina föräldrar eller icketräningsintresserade vänner så avrundar jag. Man kan framstå som konstig om man pratar sekunder när de tycker att timmar är mer intressant 🙂
Skulle nån här fråga skulle jag inte avrund
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:05@Johanna: Det var en klok åsikt. Den tar jag med mig.
@Johanna: Det var en klok åsikt. Den tar jag med mig.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:20Läste och läste hela tråden och först när jag kom till Johannas inlägg fick jag läsa det jag själv tänkte skriva 🙂
Om någon säger att han har "låga 36" som mil-pb, då vet man att man pratar med en löpare. Ja, även om någon skulle säga "låga 74" så vet
Läste och läste hela tråden och först när jag kom till Johannas inlägg fick jag läsa det jag själv tänkte skriva 🙂
Om någon säger att han har "låga 36" som mil-pb, då vet man att man pratar med en löpare. Ja, även om någon skulle säga "låga 74" så vet
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:25Efter att sprungit maraton på 3:59:59 (första och hittills enda gången)säger jag alltid att mitt pb är med god marginal under 4 timmar.
Efter att sprungit maraton på 3:59:59 (första och hittills enda gången)säger jag alltid att mitt pb är med god marginal under 4 timmar.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:39Vilket ju är ett sanningsenligt och korrekt svar, Bengt!
Du skulle iofs också kunna säga att du "gjort maran på tre å nåt" 🙂
Vilket ju är ett sanningsenligt och korrekt svar, Bengt!
Du skulle iofs också kunna säga att du "gjort maran på tre å nåt" 🙂
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:45Jag säger att jag haltade (stressfraktur) i mål på min första (och hittils enda) mara på "strax under 5 timmar" (4:59:31 officiell tid)
Jag säger att jag haltade (stressfraktur) i mål på min första (och hittils enda) mara på "strax under 5 timmar" (4:59:31 officiell tid)