Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningAXA Fjällmarathon
You need to log in to create posts and topics.

Det är ju bara att titta på hur Lars tränar, 25-30km terräng runt 4:20-30/km... 😉

Nej, någon sådan parallell går inte att dra. Stigen är bra fjällstig på de flesta partier - vilket innebär lera, sten, rötter och däremellan jäkligt skönt underlag att springa på. Har man starka ben och går bra uppför kan man rulla på ganska fint i de fle

Jonas: Jag har ännu inte lyckas optimera träningen inför fjällmaran. Det jag har märkt är att ju fler rejäla backpass jag har fått till, desto mindre ont har loppet gjort. När jag pratar backpass innebär det Kungsberget med löpning både uppför och nerför.

Jag var med i sommras. Jag var (är?! 😉 ) mycket oerfaren löpare när det gäller längre distanser, men det blev ändå en lika fantastisk upplevelse som jag hade hoppats.

Det jag hade med mig som erfarenhet var att jag är van att vistas i skog och mark och

Har sprungit långa några gånger. Med den "nya" sträckningen är det ett riktigt tufft lopp. Ifjol fick det bli korta pga tidsbrist. Vänner som skulle gifta sig samma dag, så det blev att köra upp till Vålådalen och springa runt Blanktjärnen sedan hem och d

Varför gifte de inte sig i Vålådalen?? Vi var vittnen till ett sagolikt bröllop där 2009 när vi var uppe och sprang. Och vi förlovade oss i samma veva jag och maken.

Anmäld!! 🙂

Låter verkligen som en härlig upplevelse. Avundas er som ska vara med.

Var med 2010, och är klart imponerad. Tränade massor i terräng och backe. Skulle väl inte kalla det löpning till stor del då det gick på 7 timmar blankt på 43,3 km. Men magiskt vackert och väl arrangeratlopp. Underlaget var en blandning av sten, tjärr och

Det har varit uppe innan men jag har inte skaffat löparryggsäcken än... Då jag även ska köra Birken på skidor ska den även funka till klassisk skidåkning.

Hur stor måste den vara? Birkens krav på 3,5 kg blir ju typ 3 kg ris.
Fjällmaran lite småsaker.