Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBöcker om långdistans ?!
You need to log in to create posts and topics.

Biblioteket är bra. Så länge man håller reda på lånedatum vilket jag är kass på!

Fast jag väntar fortfarande på att ni ska tipsa om någon bok som jag inte läst ännu. Kan i och för sig bidra med ännu ett tips:
Running through the wall av Neal Jamison

... universitetsbibliotetket är toppen, skickar mail och varnar när tiden håller på att gå ut, då är det bara att förnya på nätet. Har haft boken några månader nu! 🙂 Snart borde den bli min!

akta dig maria. böcker förökar sig fort i bokhyllan om man inte har koll på dem. i allafall är det så för mig 😉

Jo, har källaren full. Väntar på att hitta ett magasin så jag kan börja fylla på där tills jag får mitt hus... då ska jag ha ett eget bibliotek. Kom gärna och låna (ta inte med katterna, fast hamstrarna lär ju vara döda innan jag hittat hus och betalt det

förökade sig med 10 stycken förra veckan.....
jag har hyrt ett shuregard föråd för att ha mina böcker, skor och handväskor i när källaren tog slut. eller rättare sagt, när jag flyttade hem till mamma när jag började plugga. hon har också en massa böcker.

Aha, du har stoooor familj nu.... lite avis.

mycket länge sedan jag tappade räkningen. bodde i en etta på 19 kvadrat förut. hadde böcker till och med i köksskåpen och på hatthyllan

James F Fixx LÖPNING är en klassiker om löpning, hur Fixx vid trettiofem års ålder började med löpning och blev troligen den mest kända motionslöparen i historien.
Sven Lindhagen - DAN WAERN, vägen till drömmilen. De första 25 sidorna innehåller löpnings

Mina främsta läsupplevelser om löpning har några år på nacken, men jag tycker fortfarande att de är bland det bästa som finns i genren.
Det kan ju vara roligt att sticka emellan med skönlitteratur om löpning och då skulle jag rekommendera:
Erik Bengtsson,

Jag köpte "Ultramarathon Man", Dean Karnazes och läste på flyget hem i natt från USA. En _mycket_ imponerande kille. Boken handlar mer om hans erfarenheter än om hur man bör träna, men den är underhållande. Jag trodde inte att någon kunde springa 10 marat