Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 12:37Jag tror Jackie och Mikael är rätt nära sanningen, för fenomenet Mikael berättar om är vetenskapligt bevisat och mätbart. Slumpen har väl gjort att trådskaparen helt enkelt haft bra dagar just då, så det känts lätt. Två gånger på en hel sommar är ju ingen
Jag tror Jackie och Mikael är rätt nära sanningen, för fenomenet Mikael berättar om är vetenskapligt bevisat och mätbart. Slumpen har väl gjort att trådskaparen helt enkelt haft bra dagar just då, så det känts lätt. Två gånger på en hel sommar är ju ingen
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 14:23Kroppen lurar David att bli galet pigg och stark precis före sjukdom så att han hinner springa och gömma sig innan han blir sjuk och svag.
Kroppen lurar David att bli galet pigg och stark precis före sjukdom så att han hinner springa och gömma sig innan han blir sjuk och svag.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 14:30...eller jaga (och fånga) ett tillräckligt byte för att inte svälta under sjukskrivningen.
...eller jaga (och fånga) ett tillräckligt byte för att inte svälta under sjukskrivningen.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 15:17Förkylningsform som fenomenet kallas är vida känt och har ingenting med det så kallade öppna fönstret att göra. Vad det beror på tror jag inte ens Spenat eller Tonken kan svara på.
Förkylningsform som fenomenet kallas är vida känt och har ingenting med det så kallade öppna fönstret att göra. Vad det beror på tror jag inte ens Spenat eller Tonken kan svara på.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 15:47Här är det också en stackare som försöker sig på att beskriva fenomenet att han känner sig mycket piggare innan en förkylning bryter ut. Han får inte särskilt stort gehör för sin upplevelse han heller.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID
Här är det också en stackare som försöker sig på att beskriva fenomenet att han känner sig mycket piggare innan en förkylning bryter ut. Han får inte särskilt stort gehör för sin upplevelse han heller.
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 15:51Snackade med en läkare om det här fenomenet och han upplyste mig om att en del duktiga idrottsmän gick omkring med pulsklocka i princip hela tiden och när det vankades förkylning eller sjukdom brukade pulsen öka dagen eller dagarna innan den bröt ut. Med
Snackade med en läkare om det här fenomenet och han upplyste mig om att en del duktiga idrottsmän gick omkring med pulsklocka i princip hela tiden och när det vankades förkylning eller sjukdom brukade pulsen öka dagen eller dagarna innan den bröt ut. Med
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 15:56Finns "förkylningsform" egentligen? I sådana fall borde väl hela svenska längdskidlandslaget ha gjort toppenbra ifrån sig på första OS-veckan i vintras. Nu inträffade ju det motsatta - att flera oväntat svaga prestationer förklarades några dagar senare av
Finns "förkylningsform" egentligen? I sådana fall borde väl hela svenska längdskidlandslaget ha gjort toppenbra ifrån sig på första OS-veckan i vintras. Nu inträffade ju det motsatta - att flera oväntat svaga prestationer förklarades några dagar senare av
Quote from Funbeat user on 5 August 2010, 16:01Jag tror att Frida B och Åberg har rätt 😀
Jag tror att Frida B och Åberg har rätt 😀
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 09:56Jag har aldrig upplevt "förkylningsform", däremot det motsatta. Det vill säga att jag presterat oförklarligt dåligt under en träning eller tävling och strax efteråt blivit sjuk. Tycker jag känns logiskt. Att man skulle bli extra lätt och stark dagen innan
Jag har aldrig upplevt "förkylningsform", däremot det motsatta. Det vill säga att jag presterat oförklarligt dåligt under en träning eller tävling och strax efteråt blivit sjuk. Tycker jag känns logiskt. Att man skulle bli extra lätt och stark dagen innan
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 10:05Bara för att du själv inte upplevt fenomenet så betyder det inte att det inte existerar... 😉
Bara för att du själv inte upplevt fenomenet så betyder det inte att det inte existerar... 😉