Quote from Guest on 10 April 2010, 19:32Vilket är bästa milspåret i Stockholmsområdet och vilka kriterier är viktiga? Själv tycker jag att spåret skall gå i varierad natur, vara lagom kuperat, angränsa till vatten samt ha ett skönt underlag (inte asfalt).
Min favorit är runt Brunnsviken men de
Vilket är bästa milspåret i Stockholmsområdet och vilka kriterier är viktiga? Själv tycker jag att spåret skall gå i varierad natur, vara lagom kuperat, angränsa till vatten samt ha ett skönt underlag (inte asfalt).
Min favorit är runt Brunnsviken men de
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 19:42Jag gillar milspåret i Ursvik! Kuperat, går i skogen och bra underlag.
Jag gillar milspåret i Ursvik! Kuperat, går i skogen och bra underlag.
Quote from Funbeat user on 10 April 2010, 23:38Milspåret i Enebyberg är som knark för mig. Sköna backar som inte är för branta varken utför eller uppför, mjukt underlag, fina områden samt barndoms- och ungdomsminnen.
Milspåret i Enebyberg är som knark för mig. Sköna backar som inte är för branta varken utför eller uppför, mjukt underlag, fina områden samt barndoms- och ungdomsminnen.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 12:19Brunnsviken är 11.3 ungefär med det räknas väl som bonus, det är väldigt vackert på en del platser där. Dåligt med backar dock.
Annars gillar jag terrängmilen i Hellas. Varierat underlag, mycket backar. Man är garanterat mosig i kroppen efter en mil där.
Brunnsviken är 11.3 ungefär med det räknas väl som bonus, det är väldigt vackert på en del platser där. Dåligt med backar dock.
Annars gillar jag terrängmilen i Hellas. Varierat underlag, mycket backar. Man är garanterat mosig i kroppen efter en mil där.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 16:57Älskar själv Milspåret på Skavlöten..mycket kuperat ,upp på berg..osså ner igen..men man kanske skulle testa Enebyberg,så man får lite "nytt"..OCH...mitt i Skavlötens Mil spår,står det "Täby IP" o pil..var börjar den ?? Bor nära T Centrum,så det är väl i
Älskar själv Milspåret på Skavlöten..mycket kuperat ,upp på berg..osså ner igen..men man kanske skulle testa Enebyberg,så man får lite "nytt"..OCH...mitt i Skavlötens Mil spår,står det "Täby IP" o pil..var börjar den ?? Bor nära T Centrum,så det är väl i
Quote from Jonny Persson on 11 April 2010, 17:00Täby IP-milen börjar vid just...Täby IP.
Ensta Krog har Stockholms bästa milspår i mina ögon. Finns inget spår som har så bra flyt. Enebybergsmilen skulle kunnat vara med och kriga där om det inte vore för den sista stora backen som är lite för brant.
Täby IP-milen börjar vid just...Täby IP.
Ensta Krog har Stockholms bästa milspår i mina ögon. Finns inget spår som har så bra flyt. Enebybergsmilen skulle kunnat vara med och kriga där om det inte vore för den sista stora backen som är lite för brant.
Quote from Funbeat user on 11 April 2010, 17:09Ja,ok..ja får kolla upp var Täby IP ligger..enda rejäla backen på Enstas Mil,är när du passerat sjön..då har Skavlöten fler backar...:-)
Det verkar vara en o annan här på FB som bor här i Täby..intressant.
Ja,ok..ja får kolla upp var Täby IP ligger..enda rejäla backen på Enstas Mil,är när du passerat sjön..då har Skavlöten fler backar...:-)
Det verkar vara en o annan här på FB som bor här i Täby..intressant.
Quote from Jonny Persson on 11 April 2010, 17:10Täby IP ligger i Täby Kyrkby.
Täby IP ligger i Täby Kyrkby.
Quote from Funbeat user on 12 April 2010, 10:17Täby IP-milen har jag sprungit framifrån, bakifrån och på tvären 🙂 men jag tycker inte riktigt om den. Den är för backig. Det går inte att hålla ner pulsen alls på det spåret.
Lämnar man Stockholm så kan jag rekommendera Vilsta-Skjulsta området i Eskil
Täby IP-milen har jag sprungit framifrån, bakifrån och på tvären 🙂 men jag tycker inte riktigt om den. Den är för backig. Det går inte att hålla ner pulsen alls på det spåret.
Lämnar man Stockholm så kan jag rekommendera Vilsta-Skjulsta området i Eskil
Quote from Funbeat user on 20 April 2010, 09:13Jag har mätt upp en bana vid Årstaviken. Start under liljeholmsbron löpning längs med vattnet fram till Danviktullsbrunnsbron, dunk i väggen och tillbaks, exakt 10km.
Jag har mätt upp en bana vid Årstaviken. Start under liljeholmsbron löpning längs med vattnet fram till Danviktullsbrunnsbron, dunk i väggen och tillbaks, exakt 10km.