Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBästa milspåret i Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Det här skulle ju handla om bästa runda så då får jag väl dra till med Årstaviken, kuperat och grus på södra sidan och platt och lättsprunget på hemvägen på Södersidan. Fantastiskt fin sjöutsikt hela vägen och exakt 10 km hemifrån mig...

Men egentligen v

Jag kommer springa Hellas terräng mil i kväll. Ska rapportera sen. Svårt att tänka mej att dom sprängt bort dödsmördarväggen dock 🙂

Jag hörde ryktesvägen att hela milen skulle flyttas till på samma sida vägen som femman och stämmer det så är inte väggen i vägen längre.

Kungsholmen runt! toppar min lista. vet inte hur lång den är dock, men ca 1 mil.

Mackan, menar du Hellasmilen? Har isf svårt att tänka mig att den ska få plats på samma område som femman. Det spåret (femman) går i stort sett i kanten av hela området och i mitten är det en mosse (en något förenklad och överdriven beskrivning men iaf).

Jag menar Hellasmilen och jag fattar inte heller hur det skulle gå till. En annan har ju också lagt en och annan timme i dom skogarna.... Fick höra det av en kompis i helgen men har inte brytt mig om att kolla upp det.

Som jag fattade det i höstas skulle den nya milen inledas på 5 km-spåret (start högerut efter vägtunneln) för att sen komma in på det gamla milspåret (tillbaka under vägen).

Precis så fattade jag det också Pelle. Totalt sett ett varv på femman och ett varv på andra sidan vägtunneln, inkl "väggen". Man ska också kunna välja en 12km-variant av det nya spåret, då med en extra lång slinga på andra sidan vägtunneln sett från 5km-s

Det låter ju lovande! 🙂

Nä, jag gillade nog den gamla hellasmilen bättre. 5:an är bred och ganska tråkig, så den vill jag nog undvika om jag kan.

Såhär ska det tydligen bli (eller så är det klart redan)

http://www.hellasgarden.se/motionsspar.pdf