Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBästa milspåret i Stockholm
You need to log in to create posts and topics.

Det bästa med den nya dragningen är att det blir mindre folk på den gamla. Mer stig åt mig *moahahaha* 😉

Intressant!

6k, 8k, 10k har växt till sej och blivit 7k, 10k, 12k.

Inget officiellt spår går nu förbi skjutbanan - Källtorpssjön - parkeringen tillbaka. Just den biten var "vild och vacker" med mycket stenar och rötter och ett par branta backar vid sjön

Enebybergsmilen är utan tvekan det bästa spåret! Anledning nummer ett är att starten ligger två minuters jogg hemifrån. En modifierad runda där sista 700 metrarna ersätts av asfalt har start och mål vid min garageuppfart.

Sista backen är lite väl lång oc

Anledning nummer två för David är att det är det enda milspåret i Stockholm han testat. 😉

Nu var du liiite orättvis, Mackan.
(Men bara lite... Varför gå över ån efter vatten?)

Jag är hård men orättvis. Ser fram emot gemensam träning snart!

Nåväl, den nya dragningen av Hellasmilen kommer dom att få revidera. Den vart bara 8.9 km 🙁

(Lägger upp kvällens runda i morgon kväll, har ingen Garmin-antenn med mej just nu)

Häpp...jag slänger in en blänkare om Ursviks 15 km spår.

Vad tycker ni om det nuvarande spåret? Personligen så tycker jag att den gamla sträckningen var roligare, när man vek av till vänster efter ca 1 km.

När blev "gamla sträckningen" till "nya sträckningen" på Ursvik?
Har inte sprungit där sen innan årsskiftet men ska springa där om ett par timmar igen, vill gärna undvika springa vilse. 🙂

Den ändring Totteman pratar om är flera år gammal - 3 år kanske...
Men jag håller med honom (allt var bättre förr) nu har vi istället den där väldigt konstiga svängen i slutet alldeles innan man kommer ut på elljusspåret...inte kul!