Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 14:22Gym är väldigt populärt i dag.
Sådana fanns ej på 50-talet.
Jag ålades även styrketräning, men nu hörde jag till dem som svällde lite väl fort.
Så jag slapp tack och lov.
Löpstyrka är viktigaste biten.
Vissa sidomuskler mår ej dåligt av att tränas
Gym är väldigt populärt i dag.
Sådana fanns ej på 50-talet.
Jag ålades även styrketräning, men nu hörde jag till dem som svällde lite väl fort.
Så jag slapp tack och lov.
Löpstyrka är viktigaste biten.
Vissa sidomuskler mår ej dåligt av att tränas
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 14:55"Sådana fanns ej på 50-talet."
Självklart fanns det gym i Sverige på 50-talet. Det första gymet i Sverige öppnade i slutet av 1800-talet under Mossebacke teater, där bland annat starke Arvid tränade.
Nordens första gym öppnade 1827 i Danmark.
"Sådana fanns ej på 50-talet."
Självklart fanns det gym i Sverige på 50-talet. Det första gymet i Sverige öppnade i slutet av 1800-talet under Mossebacke teater, där bland annat starke Arvid tränade.
Nordens första gym öppnade 1827 i Danmark.
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 15:00Tja, det fanns massor av gym(nasium) sedan olympiaderna.
>Ett gymnasium, av grekiskans gymnos, "naken"; jämför gymnastik, var i antikens Grekland en institution för kroppslig träning, och i vissa språk används ordet fortfarande i denna betydelse.
Tja, det fanns massor av gym(nasium) sedan olympiaderna.
>Ett gymnasium, av grekiskans gymnos, "naken"; jämför gymnastik, var i antikens Grekland en institution för kroppslig träning, och i vissa språk används ordet fortfarande i denna betydelse.
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 16:36Åke: inget fel på att söka kunskap. Är själv något av en teoretiker och när det gäller löpning så eftersträvar jag framförallt en allsidig träning. Mycket pga de kunskaper jag skaffat mig.
Det jag tog upp i den här tråden är snarast att jag har märkt att
Åke: inget fel på att söka kunskap. Är själv något av en teoretiker och när det gäller löpning så eftersträvar jag framförallt en allsidig träning. Mycket pga de kunskaper jag skaffat mig.
Det jag tog upp i den här tråden är snarast att jag har märkt att
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 17:43"all teori hindrar folk från att börja lite enkelt och lita på att kroppen trots allt får det att fungera rätt så hyfsat"
Krister, vi vet att du tycker så. Du skrev det eller liknade drygt 10 ggr i tråden "180 bpm". Jag tycker DU ska försöka lita på att
"all teori hindrar folk från att börja lite enkelt och lita på att kroppen trots allt får det att fungera rätt så hyfsat"
Krister, vi vet att du tycker så. Du skrev det eller liknade drygt 10 ggr i tråden "180 bpm". Jag tycker DU ska försöka lita på att
Quote from Catharina Brattlin on 30 October 2011, 18:06För att återinglida på trådens ursprungliga frågeställning så kan jag säga att FunBeat är den absolut största, bästa och mest inspirerande nyheten när det gäller min egen löpning. 🙂
Jag har tränat mycket, hårt och nästintill narkomanmässigt (inte sunt,
För att återinglida på trådens ursprungliga frågeställning så kan jag säga att FunBeat är den absolut största, bästa och mest inspirerande nyheten när det gäller min egen löpning. 🙂
Jag har tränat mycket, hårt och nästintill narkomanmässigt (inte sunt,
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 18:08Åke: du läser inte vad jag skriver. Det jag är lite emot är just de fall där folk inte ens försöker innan de har skaffat sig mängder av teori. Människor som jag känner som är helt friska.
Enligt min mening är det bättre att testa lite försiktigt och där
Åke: du läser inte vad jag skriver. Det jag är lite emot är just de fall där folk inte ens försöker innan de har skaffat sig mängder av teori. Människor som jag känner som är helt friska.
Enligt min mening är det bättre att testa lite försiktigt och där
Quote from Funbeat user on 30 October 2011, 19:01(t+) Krister.
I och för sig anser ju också Åke att man bör läsa och tänka efter. Eller?
I grunden tycker vi ganska så lika.Själv har jag dock lite svårt när det blir närmast Halleluja över nyheterna.
Svenska löpargymnasiet som är en kanonbra idé ha
(t+) Krister.
I och för sig anser ju också Åke att man bör läsa och tänka efter. Eller?
I grunden tycker vi ganska så lika.
Själv har jag dock lite svårt när det blir närmast Halleluja över nyheterna.
Svenska löpargymnasiet som är en kanonbra idé ha
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 19:30TACK SYLLAN.....du gjorde som jag skulle gjort eller kanske önskade att ha gjort i den här tråden. Du berättade vad du själv utifrån trådskaparens fråga ville få fram som svar dvs dina egna värderingar/åsikter/ erfarenheter etc. Inge djävla shafs om vad
TACK SYLLAN.....du gjorde som jag skulle gjort eller kanske önskade att ha gjort i den här tråden. Du berättade vad du själv utifrån trådskaparens fråga ville få fram som svar dvs dina egna värderingar/åsikter/ erfarenheter etc. Inge djävla shafs om vad
Quote from Funbeat user on 31 October 2011, 21:43Oj, vad den här tråden gick från skojig och lättsam till gravallvarlig och fruktansvärt tråkig. Markerar som ointressant. (t-)
Oj, vad den här tråden gick från skojig och lättsam till gravallvarlig och fruktansvärt tråkig. Markerar som ointressant. (t-)