Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Har börjat träna lite hårdare och känner att det tar längre tid att återhämta mig.
Finns det några tips?
Läste om ett nytt preparat som heter CurraNZ är det någon som provat det?

Är 40+..

Aktiv återhämtning (lätt jogg, promenad, simning) för att få igång cirkulationen tycker jag fungerar bra för att snabba upp återhämtningen.

Allsidig kost med kolhydrater, fett och protein. Många ser i dagens samhälle kolhydrater som roten till ont men j

Bra skrivet Markus! Balans är a och o.
Prova att går ner 25% i arbetstid, eller be chefen om mindre stressiga arbetsuppgifter. Det har grym effekt på återhämtningen för mig.

Tack för svar!
Blir dock svårt med jobbet..

kanske jag är bias från tidigare trådskapare inom simning

Jag har det svårt att att ser att detta är inget annat än reklam. En fråga om återhämtning i samband med att man ta upp ett nytt produkt och samtid har ett konto skapade samma dag.

MEN är detta e

Jag tycker också det definitivt luktar reklam.

I vilket fall är det ingen lämplig produkt för återhämtning. Höga halter antioxidanter motverkar träningseffekten, och att marknadsföra ett preparat som framhåller antioxidanter som återhämtning vid träning

Hej,

tack för bra svar! Det är inte reklam, jag är själv försiktig med kosttillskot därav min fråga.

Hälsningar
Annette

Spontant tänker jag på att det du skrev om att du börjat träna hårdare. Det tar längre tid att återhämta sig från ett hårdare pass än ett mer vanligt eller lågintensivt pass. Märken en skillnad nu jämfört med säg 10 år sedan, så det tar väl längre tid med

Den bästa återhämtningen efter hårda - hårda - träningspass är en eller ett par timmar framför en film eller en serie under det att man tillför vätska och mat efter det att illamåendet försvunnit. Markus har rätt här: den sentida kolhydraträdslan är inget

""Har börjat träna lite hårdare och känner att det tar längre tid att återhämta mig."

Det finns ingen logik i påståendet ovan. Hårdare träning borde resultera i bättre fysisk form, och därmed snabbare återhämtning allteftersom.

Om man inte trappar upp t

12