Quote from Guest on 5 October 2010, 08:16När jag är ute och cyklar upplever jag det som att det blir jobbigare att trampa ju finkornigare asfalten är. Som om att man kladdar fast. Där asfalten ar grövre känns det som om man har bättre drag. Upplever ni samma sak?
När jag är ute och cyklar upplever jag det som att det blir jobbigare att trampa ju finkornigare asfalten är. Som om att man kladdar fast. Där asfalten ar grövre känns det som om man har bättre drag. Upplever ni samma sak?
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 08:26Ju finare asfalt ju hårdare däck. För hårda däck rullar visst sämre på dålig asfalt, då är det bättre att släppa lite på luften eller byta till ett däck med större luftkammare.
Kan det vara så att du inte pumpar rätt tryck?Fp. David kan säkert allt om
Ju finare asfalt ju hårdare däck. För hårda däck rullar visst sämre på dålig asfalt, då är det bättre att släppa lite på luften eller byta till ett däck med större luftkammare.
Kan det vara så att du inte pumpar rätt tryck?
Fp. David kan säkert allt om
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 08:29Underlaget växlar oftast under en runda så trycket är svårt att anpassa. Viss asfalt ger mer motstånd, så är det.
Underlaget växlar oftast under en runda så trycket är svårt att anpassa. Viss asfalt ger mer motstånd, så är det.
Quote from Håkan Öhling on 5 October 2010, 09:33Hur testar man?
Hur testar man?
Quote from Anders Wallerstedt on 5 October 2010, 13:15Rulla nedför en liten backe, som man gör för att prova glid med skidor?
Rulla nedför en liten backe, som man gör för att prova glid med skidor?
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 14:45Den skillnaden som diskuteras här, och vi snackar inte ytterligheter, kan nog inte mätas utomhus med allt vad väder och vind kan ställa till med, sen är det svårt att cykla samma sträcka EXAKT.
Nej, >10bar, det känns snabbast (t+)
Den skillnaden som diskuteras här, och vi snackar inte ytterligheter, kan nog inte mätas utomhus med allt vad väder och vind kan ställa till med, sen är det svårt att cykla samma sträcka EXAKT.
Nej, >10bar, det känns snabbast (t+)
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 15:30jag testade så här: http://bugge-bike.blogspot.com/2010/09/test-av-rullmotsand.html
jag testade så här: http://bugge-bike.blogspot.com/2010/09/test-av-rullmotsand.html
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 16:06Kul läsning Jörgen. 🙂 (t+)
Kul läsning Jörgen. 🙂 (t+)
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 16:20Upplever ni samma sak?
Nej, verkligen inte.
Vänligen
P.
Upplever ni samma sak?
Nej, verkligen inte.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 17:03Jag föredrar fäste i kurvorna och "vägkänsla" än att något rullar "lättare" men med dåligt grepp.
Jag föredrar fäste i kurvorna och "vägkänsla" än att något rullar "lättare" men med dåligt grepp.