Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 09:03Notera att dina däcktillverkarrekommendationer också nämner grepp. Går man enbart på rullmotstånd blir läget ett annat.
Notera att dina däcktillverkarrekommendationer också nämner grepp. Går man enbart på rullmotstånd blir läget ett annat.
Quote from Berit Bengtson on 11 November 2010, 09:12Backa gärna upp det påståendet, gärna med tester som visar att även onödigt högt tryck ger lägre rullmotstånd.
Så länge du inte kan visa det blir ditt påstående enbart ett tomt påstående.
Backa gärna upp det påståendet, gärna med tester som visar att även onödigt högt tryck ger lägre rullmotstånd.
Så länge du inte kan visa det blir ditt påstående enbart ett tomt påstående.
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 09:20Lika tomma som dina påståenden, vill jag påminna dig om.
Visa gärna vilken mekanism som skulle ligga bakom det höjda rullmotståndet pga "grov yta" tillsammans med högt tryck.
Lika tomma som dina påståenden, vill jag påminna dig om.
Visa gärna vilken mekanism som skulle ligga bakom det höjda rullmotståndet pga "grov yta" tillsammans med högt tryck.
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 10:09NU har jag inget test att hänvisa till. Men jag anser liksom Rasmus att det han skriver stämmer.
Sen är frågan den vad man menar med rullmotstånd. För mig är detta rullmotstånd.
"Rullmotstånd, som ibland kallas rullfriktion, är det motstånd som uppstår
NU har jag inget test att hänvisa till. Men jag anser liksom Rasmus att det han skriver stämmer.
Sen är frågan den vad man menar med rullmotstånd. För mig är detta rullmotstånd.
"Rullmotstånd, som ibland kallas rullfriktion, är det motstånd som uppstår
Quote from Berit Bengtson on 11 November 2010, 10:53Tack P för att du så tydligt visar hur enkelt det är att gå vilse i teoriernas värld.
Tack P för att du så tydligt visar hur enkelt det är att gå vilse i teoriernas värld.
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 11:10Varsågod Håkan. Den bjuder jag på.
Men om jag ser till mig själv och i min verklighet så har ja ett lägre rullmotstånd med 12 i hjulen, än när jag har 8. Ja jag tror det i allfall. För jag kommer längre när jag har 12 i däcken när jag gör ett "rulltest
Varsågod Håkan. Den bjuder jag på.
Men om jag ser till mig själv och i min verklighet så har ja ett lägre rullmotstånd med 12 i hjulen, än när jag har 8. Ja jag tror det i allfall. För jag kommer längre när jag har 12 i däcken när jag gör ett "rulltest
Quote from Berit Bengtson on 11 November 2010, 11:21Det tvivlar jag inte på.
Det beror ju på att du har alldeles för smala däck i förhållande till din vikt.
Det tvivlar jag inte på.
Det beror ju på att du har alldeles för smala däck i förhållande till din vikt.
Quote from Funbeat user on 11 November 2010, 14:18Mmmmmmmmmmm (#)
Ska fundera på det där ett tag Håkan
Vänligen
P.
Mmmmmmmmmmm (#)
Ska fundera på det där ett tag Håkan
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 07:48Ha ha! Bara Funbeat kan besvara en ja- eller nejfråga med så mycket kvasivetenskapligt dravel och pisstävlande. Jag får be någon med en effektmätare köra på en sträcka med olika asfalt i vägbanan och vägrenen. Tack ändå, det var kul att "lyssna".
Ha ha! Bara Funbeat kan besvara en ja- eller nejfråga med så mycket kvasivetenskapligt dravel och pisstävlande. Jag får be någon med en effektmätare köra på en sträcka med olika asfalt i vägbanan och vägrenen. Tack ändå, det var kul att "lyssna".
Quote from Funbeat user on 12 November 2010, 08:45Arvid.
Jag upprepar mitt första inlägg;)
"Upplever ni samma sak?"
Nej, verkligen inte.
Vänligen
P.
Arvid.
Jag upprepar mitt första inlägg;)
"Upplever ni samma sak?"
Nej, verkligen inte.
Vänligen
P.