Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 17:56Jag upplever raka motsatsen mot trådskaparen, och det ser ut som det gäller för alla som har svarat, i den mån man upplever någon skillnad alls. När jag kör mellan Mariestad och Tibro är det grov asfalt på vägrenarna och slätare på körbanan. Klart jag hål
Jag upplever raka motsatsen mot trådskaparen, och det ser ut som det gäller för alla som har svarat, i den mån man upplever någon skillnad alls. När jag kör mellan Mariestad och Tibro är det grov asfalt på vägrenarna och slätare på körbanan. Klart jag hål
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 18:41Jag får pumpa däcken med helium :o)
Jag får pumpa däcken med helium :o)
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 17:34Jag tror även skillnaden blir större ju mindre hjul man har, dvs små hjul går långsammare på ojämnt underlag.
Har även för mig att rent teoretiskt så går det snabbare på helt slätt underlag med små hjul, har tyvärr ingen referens på det..(Kör själv med
Jag tror även skillnaden blir större ju mindre hjul man har, dvs små hjul går långsammare på ojämnt underlag.
Har även för mig att rent teoretiskt så går det snabbare på helt slätt underlag med små hjul, har tyvärr ingen referens på det..
(Kör själv med
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 19:05Det är utan tvekan så att slätare asfalt ger lägre rullmotstånd, alla andra faktorer oförändrade. Hur det känns är irrelevant.
Det HåkanC tar upp finns det inget samförstånd kring. Vissa får resultat som pekar i en riktning, medan andra får resultat som
Det är utan tvekan så att slätare asfalt ger lägre rullmotstånd, alla andra faktorer oförändrade. Hur det känns är irrelevant.
Det HåkanC tar upp finns det inget samförstånd kring. Vissa får resultat som pekar i en riktning, medan andra får resultat som
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 20:36Rasmus, är du säker på att du menar lägre tryck mindre hysteres? Jag vill ha det till lägre tryck mer hysteres.
Rasmus, är du säker på att du menar lägre tryck mindre hysteres? Jag vill ha det till lägre tryck mer hysteres.
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 21:51Haha, nej naturligtvis inte. Ett litet slarvfel bara.
Haha, nej naturligtvis inte. Ett litet slarvfel bara.
Quote from Berit Bengtson on 10 November 2010, 22:00Rasmus Olsson skrev:
> Det HåkanC tar upp finns det inget samförstånd kring.Vad är det som jag tar upp som du invänder mot?
Rasmus Olsson skrev:
> Det HåkanC tar upp finns det inget samförstånd kring.
Vad är det som jag tar upp som du invänder mot?
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 22:36Det vet du mycket väl. Vi har diskuterat detta på "det andra forumet"...
Det vet du mycket väl. Vi har diskuterat detta på "det andra forumet"...
Quote from Funbeat user on 10 November 2010, 23:37Nä, jag tänker inte ta det igen. Jag ville främst vara en motvikt till dina påståenden som inte på nåt sätt är en absolut sanning när det gäller detta.
Däremot finns det andra skäl till att ha lite lägre tryck än vad enbart hänsyn till rullmotstånd ger.
Nä, jag tänker inte ta det igen. Jag ville främst vara en motvikt till dina påståenden som inte på nåt sätt är en absolut sanning när det gäller detta.
Däremot finns det andra skäl till att ha lite lägre tryck än vad enbart hänsyn till rullmotstånd ger.
Quote from Berit Bengtson on 11 November 2010, 09:01Rasmus Olsson skrev:
> Jag ville främst vara en motvikt till dina påståenden
Så när du i tidigare inlägg skriver:
> andra får resultat som säger raka motsatsen.
Så är det alltså inte fråga om några tester, utan enbart dina egna teorier.
OM du skulle känna
Rasmus Olsson skrev:
> Jag ville främst vara en motvikt till dina påståenden
Så när du i tidigare inlägg skriver:
> andra får resultat som säger raka motsatsen.
Så är det alltså inte fråga om några tester, utan enbart dina egna teorier.
OM du skulle känna