Quote from Guest on 29 October 2010, 13:56Jag har funderat lite på om man tjänar eller förlorar på backar i summan.
Då menar jag inte kuperad löpning, utan "landsvägslöpning" med inte allt för branta backar. Och även lite längre sistanser,
Är man snabbare nerför än långsam uppför?
eller
Förlor
Jag har funderat lite på om man tjänar eller förlorar på backar i summan.
Då menar jag inte kuperad löpning, utan "landsvägslöpning" med inte allt för branta backar. Och även lite längre sistanser,
Är man snabbare nerför än långsam uppför?
eller
Förlor
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:06Du förlorar, ju större gradienter desto mer förlorar du. Tyvärr. (H)
Du förlorar, ju större gradienter desto mer förlorar du. Tyvärr. (H)
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:07Så platt är alltså alltid snabbast?
Så platt är alltså alltid snabbast?
Quote from ellen olsson on 29 October 2010, 14:10Lagom mycket utför är snabbare men om start och mål är på samma ställe så ska det vara så platt som möjligt.
Lagom mycket utför är snabbare men om start och mål är på samma ställe så ska det vara så platt som möjligt.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:12Därför poängterade jag den totala höjdskillnaden på 0 meter 😉
Bra, då kan jag släppa dessa funderingar då, tack! (H)
Därför poängterade jag den totala höjdskillnaden på 0 meter 😉
Bra, då kan jag släppa dessa funderingar då, tack! (H)
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:14Om snitt-tempot på plan mark är 6 min/km, och man kommer till en backe som är 1km och tar 7 min att springa. Om man då vänder och springer nerför samma backe igen, hur fort måste man springa den för att komma ner till 6 min/km totalt? (H)
Om snitt-tempot på plan mark är 6 min/km, och man kommer till en backe som är 1km och tar 7 min att springa. Om man då vänder och springer nerför samma backe igen, hur fort måste man springa den för att komma ner till 6 min/km totalt? (H)
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:15Tre ingenjörer inom teknisk fysik räknar på fingrarna? 😉
Tre ingenjörer inom teknisk fysik räknar på fingrarna? 😉
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:16Sedan är det ju än sak att springa i 5-min tempo nerför och att sedan orka hålla 6min/km i en mil till...
Sedan är det ju än sak att springa i 5-min tempo nerför och att sedan orka hålla 6min/km i en mil till...
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:18du måste springa backen nedför på 5 min och resten i 6 tempo...
du måste springa backen nedför på 5 min och resten i 6 tempo...
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:19Om jag minns rätt från "Lore Of Running" så stod det nåt i stil med att "man förlorar dubbelt så mycket uppför som man tjänar nerför"
Om jag minns rätt från "Lore Of Running" så stod det nåt i stil med att "man förlorar dubbelt så mycket uppför som man tjänar nerför"