Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBackar: förlust eller vinst?
You need to log in to create posts and topics.

Det var väl lite av en no-brainer kan jag tycka, men det är ju fint att få empiriskt svart på vitt av det :D.

Och jag har också en bakgrund på F, men såg ljuset och gick färdigt på D istället. 😀

Den lämnade jag helt öppen... 😀

Äsch då, examen i Tyskland, just nutog doktorand med kontor och labb i Schweiz och Universitetet i England. Tänkte dock sluta med alla dessa internationaliteter och bli helsvensk och tråkig innan årsskiftet 😀

Vilken tur att min backfråga blev löst så f

De sista elva åren har världsrekorden på marathon satts i Berlin, London och Chicago. Såvitt jag vet har Tergat, Gebrselassie och Radcliffe aldrig ens försökt springa över Västerbron.

Det faktaunderlaget räcker för min slutsats...

(Ursäkta on-topic...)

Det är faktiskt första gången jag lyckats imponera på en kvinna med hjälp av en cool graf! (t+)

Bengt: ja, det har du ju absolut rätt i!

Magnus: du har försökt att imponera på fel kvinnor. Jag känner en del som är minst lika nördiga som jag 😀

Jag är gift med en matematiker, men det behövdes inga diagram... (H:)

Tillbaks till utanför ämnet.
Jag var med och "stal" saker från det ej godkända stället i Stockholm.
Noll problem.
Sedan försökte de där snett uppe att stjäla från Göteborgarna. 😉
De blev ännu sneare. 😉

Emil oförvägen - vilket gatunamn. 🙂

Grundprincipen är att man förlorar på kuperad löpning eftersom man tillbringar längre tid i uppförsbacken än i nerförsbacken (där det ju går snabbare), vilket innebär att man inte hinner ta igen den tid man förlorat i uppförsbacken. Det innebär en tidsför

Jag tror att akademiker förlorar mer i backarna än de som bara springer på utan att teoretisera.