Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBackar: förlust eller vinst?
You need to log in to create posts and topics.

Måste kasta in lite motvals.

På långa sträckor kan en platt bana vara en nackdel. Där kan kuperade banor gå fortare, och det kan till och med vara så att man kliver av (DNF:ar) tidigare på platta banor än kuperade. Muskelanvändningen blir helt enkelt fö

Håller med Jan S.

Har deltagit i platta marathonlopp i Florida. På ett var höjdskillnaden 5 cm - påstod de åtminstone, och jag betvivlar det ej heller.
Tiden blev som vanligt, men normalt har jag väldigt kort återhämtningstid, men inte de gånger jag spru

???

Jag står fast vid min slutsats angående marathonloppen. Jag tror nog att Janne S håller med mig - begreppet "långt" är olika för olika människor. (t+)

Jan, äntligen någon som skriver det jag upplevt (att platt blir jobbigare än kuperat i längden).

Ja, det är nog definitivt jobbigare för hjärnan åtminstone som nog vill ha lite omväxling ibland.

Spring fortare så blir det inte långtråkigt.

Ingen sa att det skulle vara tråkigt.

Då har det ingen betydelse ifall det är platt och understimulerande för hjärnan.

Det är möjligt, jag tycker fortfarande platt blir jobbigare rent fysiskt efter ett tag (okänt hur långt tag dock) eftersom det blir så monotont. Samma muskler som gör jobbet hela tiden, det blir tungt. Om det är psykiskt eller ej vet jag inte, jag tycker