Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 14:43Måste kasta in lite motvals.
På långa sträckor kan en platt bana vara en nackdel. Där kan kuperade banor gå fortare, och det kan till och med vara så att man kliver av (DNF:ar) tidigare på platta banor än kuperade. Muskelanvändningen blir helt enkelt fö
Måste kasta in lite motvals.
På långa sträckor kan en platt bana vara en nackdel. Där kan kuperade banor gå fortare, och det kan till och med vara så att man kliver av (DNF:ar) tidigare på platta banor än kuperade. Muskelanvändningen blir helt enkelt fö
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 15:14Håller med Jan S.
Har deltagit i platta marathonlopp i Florida. På ett var höjdskillnaden 5 cm - påstod de åtminstone, och jag betvivlar det ej heller.
Tiden blev som vanligt, men normalt har jag väldigt kort återhämtningstid, men inte de gånger jag spru
Håller med Jan S.
Har deltagit i platta marathonlopp i Florida. På ett var höjdskillnaden 5 cm - påstod de åtminstone, och jag betvivlar det ej heller.
Tiden blev som vanligt, men normalt har jag väldigt kort återhämtningstid, men inte de gånger jag spru
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 15:38???
???
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 16:05Jag står fast vid min slutsats angående marathonloppen. Jag tror nog att Janne S håller med mig - begreppet "långt" är olika för olika människor. (t+)
Jag står fast vid min slutsats angående marathonloppen. Jag tror nog att Janne S håller med mig - begreppet "långt" är olika för olika människor. (t+)
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 16:08Jan, äntligen någon som skriver det jag upplevt (att platt blir jobbigare än kuperat i längden).
Jan, äntligen någon som skriver det jag upplevt (att platt blir jobbigare än kuperat i längden).
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 16:39Ja, det är nog definitivt jobbigare för hjärnan åtminstone som nog vill ha lite omväxling ibland.
Ja, det är nog definitivt jobbigare för hjärnan åtminstone som nog vill ha lite omväxling ibland.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 16:55Spring fortare så blir det inte långtråkigt.
Spring fortare så blir det inte långtråkigt.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 17:05Ingen sa att det skulle vara tråkigt.
Ingen sa att det skulle vara tråkigt.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 17:08Då har det ingen betydelse ifall det är platt och understimulerande för hjärnan.
Då har det ingen betydelse ifall det är platt och understimulerande för hjärnan.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 17:13Det är möjligt, jag tycker fortfarande platt blir jobbigare rent fysiskt efter ett tag (okänt hur långt tag dock) eftersom det blir så monotont. Samma muskler som gör jobbet hela tiden, det blir tungt. Om det är psykiskt eller ej vet jag inte, jag tycker
Det är möjligt, jag tycker fortfarande platt blir jobbigare rent fysiskt efter ett tag (okänt hur långt tag dock) eftersom det blir så monotont. Samma muskler som gör jobbet hela tiden, det blir tungt. Om det är psykiskt eller ej vet jag inte, jag tycker