Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 17:48Bengt: Långa lopp är relativt. En som normalt springer max 10 km kan få problem med platt vid t.ex 20 km. Monotont för både hjärnan och benen kan bli problem för de flesta av oss och suga musten ur oss.
Hade tänkt skriva mer om min erfarenhet men avstår
Bengt: Långa lopp är relativt. En som normalt springer max 10 km kan få problem med platt vid t.ex 20 km. Monotont för både hjärnan och benen kan bli problem för de flesta av oss och suga musten ur oss.
Hade tänkt skriva mer om min erfarenhet men avstår
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 17:53När jag springer längre sträckor på asfalt så springer jag i kanten av vägen då och då, där det passar. Lite höga knän då och då (t.ex. var tredje steg) känns också bra...
När jag springer längre sträckor på asfalt så springer jag i kanten av vägen då och då, där det passar. Lite höga knän då och då (t.ex. var tredje steg) känns också bra...
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 18:06"nerför ginge det på ett ut"
Wow, inte varje dag man ser ett konjunktiv så vackert placerat :D, särskilt inte ett såpass udda.
Plus i min bok (H)
"nerför ginge det på ett ut"
Wow, inte varje dag man ser ett konjunktiv så vackert placerat :D, särskilt inte ett såpass udda.
Plus i min bok (H)
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 18:15Jäklar i mig Anna.
Är du tankeläsare.
Mig, såsom varande av en äldre generation - väldigt mycket äldre generation - lärde mig snart att i backiga asfaltlopp - dessa idiotiska schweizare som asfalterar mer än nödvändigt för oss som springer.
( Väldigt bra
Jäklar i mig Anna.
Är du tankeläsare.
Mig, såsom varande av en äldre generation - väldigt mycket äldre generation - lärde mig snart att i backiga asfaltlopp - dessa idiotiska schweizare som asfalterar mer än nödvändigt för oss som springer.
( Väldigt bra
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 21:09Erik: Ja, och under förutsättning att ansträngningsökningen är proportionell mot lutningen. När man försöker förstå nåt förenklar man ju så mycket som möjligt till att börja med.
Malin: Precis! Samma sak som båten med- och motströms.
Mikael: Konjunktiv
Erik: Ja, och under förutsättning att ansträngningsökningen är proportionell mot lutningen. När man försöker förstå nåt förenklar man ju så mycket som möjligt till att börja med.
Malin: Precis! Samma sak som båten med- och motströms.
Mikael: Konjunktiv
Quote from ellen olsson on 30 October 2010, 21:12Tomas: Om du vill njuta av konjunktiv så får du hänge dig åt något annat språk. I svenskan har vi det i princip bara i en del "stelnade uttryck".
Tomas: Om du vill njuta av konjunktiv så får du hänge dig åt något annat språk. I svenskan har vi det i princip bara i en del "stelnade uttryck".
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 21:24Tyska är bra, där dräller det av konjunktiv. Iof så försvinner det mer och mer ur det dagliga språket även där. Tyvärr.
Franskan är också ett bra språk för det, de har tom två olika former. Jag har gett upp den biten dock.
Men jag chockade en engelsk tj
Tyska är bra, där dräller det av konjunktiv. Iof så försvinner det mer och mer ur det dagliga språket även där. Tyvärr.
Franskan är också ett bra språk för det, de har tom två olika former. Jag har gett upp den biten dock.
Men jag chockade en engelsk tj
Quote from ellen olsson on 30 October 2010, 21:28Franskan har faktiskt konjunktiv för alla tempu men normalt sett så används bara två. I mer avancerade texter så används dock alla. Jag skulle tro att du kan hitta alla i Le Monde men jag har inte kollat. Le Monde är svår...
Blev det OT nu? 😉
Franskan har faktiskt konjunktiv för alla tempu men normalt sett så används bara två. I mer avancerade texter så används dock alla. Jag skulle tro att du kan hitta alla i Le Monde men jag har inte kollat. Le Monde är svår...
Blev det OT nu? 😉
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 21:30Ja så OT att jag börjar bli intresserad av tråden.
Grammatik är sådärkul Anna. Förslag på riktigt bra frukostlektyr är "Språk i fokus" (Ahlsén & Allwood, Studentlitteratur, 1995) och "Elementär fonetik" (Lundström-Holmberg & af Trampe). Det är riktiga ki
Ja så OT att jag börjar bli intresserad av tråden.
Grammatik är sådärkul Anna. Förslag på riktigt bra frukostlektyr är "Språk i fokus" (Ahlsén & Allwood, Studentlitteratur, 1995) och "Elementär fonetik" (Lundström-Holmberg & af Trampe). Det är riktiga ki
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 21:45Det är väl inte första gången vi är OT i just denna tråden! 😉
Ska kolla in de böckerna. För ja, jag gillar faktiskt grammatik! (H) Några fler tips? Jga har för mig att jag har letat efter en bra bok om svensk grammatik men att jag inte blev fyndig.
Det är väl inte första gången vi är OT i just denna tråden! 😉
Ska kolla in de böckerna. För ja, jag gillar faktiskt grammatik! (H) Några fler tips? Jga har för mig att jag har letat efter en bra bok om svensk grammatik men att jag inte blev fyndig.