Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 23:37De som inte teoretiserar missar ju den coola grafen! (t+)
De som inte teoretiserar missar ju den coola grafen! (t+)
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 23:40Vi som har oturen att behöva sysselsätta våra hjärnor med något när vi springer funderar faktiskt på sånt här... 😉
Fast om jag ska vara ärlig så händer det inte så mycket där uppe när jag springer. Iaf inte som jag kommer ihåg sedan. Eller jo, jag skriv
Vi som har oturen att behöva sysselsätta våra hjärnor med något när vi springer funderar faktiskt på sånt här... 😉
Fast om jag ska vara ärlig så händer det inte så mycket där uppe när jag springer. Iaf inte som jag kommer ihåg sedan. Eller jo, jag skriv
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 23:51De som har understimulerade hjärnor när de springer, ordineras en dos orientering... (H)
De som har understimulerade hjärnor när de springer, ordineras en dos orientering... (H)
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 00:00Tomas, samma tid i händelse av exakt samma lutning uppför som nedför (d.v.s. även samma sträcka) måste ditt resonemang gälla, eller hur? Annars är det ju enkelt att tänka sig en banprofil som skulle ge längre tid nedför än uppför vid samma arbetsbelastnin
Tomas, samma tid i händelse av exakt samma lutning uppför som nedför (d.v.s. även samma sträcka) måste ditt resonemang gälla, eller hur? Annars är det ju enkelt att tänka sig en banprofil som skulle ge längre tid nedför än uppför vid samma arbetsbelastnin
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 02:37I rodd som jag har pysslat med så ökar effektbehovet med kuben på farten så man tjänar stort på att hålla så jämn fart som möjligt. Skönt att den intuitiva känslan om backar och löpning visar sig så enkelt att reda ut!
I rodd som jag har pysslat med så ökar effektbehovet med kuben på farten så man tjänar stort på att hålla så jämn fart som möjligt. Skönt att den intuitiva känslan om backar och löpning visar sig så enkelt att reda ut!
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 08:51Magnus, du är en orienteringstaliban! 😀 Man jag ska testa, jag lovar!
Erik: som profilen av rundan jag kopierade in ovan där det var 6km uppför och 12km nerför.
Magnus, du är en orienteringstaliban! 😀 Man jag ska testa, jag lovar!
Erik: som profilen av rundan jag kopierade in ovan där det var 6km uppför och 12km nerför.
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 09:30Halvt ot...
http://www.worldrecordsacademy.org/sports/fastest_10k_race_world_record_set_by_Hillary_Kimaiyo_70878.htm
Halvt ot...
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 10:46Tomas hade det bästa, och enligt min mening, den korrekta förklaringen.
Lite OT: Det (teoretiskt) bästa för en bensinbil är att köra halva vägen uppför och andra halvan nedför. Givet att nedförsbacken är precis så brant att man kan motorbromsa sig hem. O
Tomas hade det bästa, och enligt min mening, den korrekta förklaringen.
Lite OT: Det (teoretiskt) bästa för en bensinbil är att köra halva vägen uppför och andra halvan nedför. Givet att nedförsbacken är precis så brant att man kan motorbromsa sig hem. O
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 12:16Lars: Jag har haft sådana förare både före och efter mig... 🙂
Lars: Jag har haft sådana förare både före och efter mig... 🙂
Quote from Funbeat user on 30 October 2010, 12:49En liknande grej är att det går långsammare om det blåser än om det är vindstilla (om vi då antar att man springer i cirkel alt. fram-o-tillbaka - lika mkt medvind som motvind och att vindriktningen ligger fast)
En liknande grej är att det går långsammare om det blåser än om det är vindstilla (om vi då antar att man springer i cirkel alt. fram-o-tillbaka - lika mkt medvind som motvind och att vindriktningen ligger fast)