Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 14:48Eftersom orienteringssporten är fylld av akademiker, så har detta givtevis studerat (i olika terrängtyper). Några av de tre(?) ingenjörerna i teknisk fysik kan väl approximera fram någon formel.
BILD:http://img229.imageshack.us/img229/3521/kuppe.jpg
Eftersom orienteringssporten är fylld av akademiker, så har detta givtevis studerat (i olika terrängtyper). Några av de tre(?) ingenjörerna i teknisk fysik kan väl approximera fram någon formel.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:05Måste kolla i Lore Of Running hemma. Bra tips...och en bra bok.
Måste kolla i Lore Of Running hemma. Bra tips...och en bra bok.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:22Thomas: det låter som en trevlig och bra tumregel!
Magnus: (H:) vilken snygg graf! Tack!
(Tre: jag hade fått för mig att du hade pluggat med Fredrik G, men jag kanske är ute och cyklar 😉 )
Thomas: det låter som en trevlig och bra tumregel!
Magnus: (H:) vilken snygg graf! Tack!
(Tre: jag hade fått för mig att du hade pluggat med Fredrik G, men jag kanske är ute och cyklar 😉 )
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:25Anna, jag gick datateknik. Man måste ju skaffa sig ett yrke också, inte bara läsa för läsandets skull... 😉
Visst är grafen cool? "Orientering - sporten för ingenjörer!"
Anna, jag gick datateknik. Man måste ju skaffa sig ett yrke också, inte bara läsa för läsandets skull... 😉
Visst är grafen cool? "Orientering - sporten för ingenjörer!"
Quote from ellen olsson on 29 October 2010, 15:36...och jag läste Individuell Linje med huvuddelen av kurserna från Teknisk Fysik.
...och jag läste Individuell Linje med huvuddelen av kurserna från Teknisk Fysik.
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 15:43Jajaja. Jag är ju inte heller teknisk fysiker egentligen. 😉
Jajaja. Jag är ju inte heller teknisk fysiker egentligen. 😉
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 16:02Och jag kom inte in när jag sökte 1959.
6:e reserv. ( Eller så, kanske 4:e. So what. Jag hamnade på Kemi-linjen, där de tog in kreti och pleti. 25 där också. )Givetvis syftar jag på Chalmers.
Alla andra är ju taskiga plagiat. 😉
Och jag kom inte in när jag sökte 1959.
6:e reserv. ( Eller så, kanske 4:e. So what. Jag hamnade på Kemi-linjen, där de tog in kreti och pleti. 25 där också. )
Givetvis syftar jag på Chalmers.
Alla andra är ju taskiga plagiat. 😉
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 19:48Jag är ungefär lika stolt över att ha examinerats från LTH som jag är stolt över att INTE ha examinerats från Chalmers. 😉
Jag är ungefär lika stolt över att ha examinerats från LTH som jag är stolt över att INTE ha examinerats från Chalmers. 😉
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 20:07Dvs, "inte alls"?
( det var inte jag som började! det var han! 😀 )
Dvs, "inte alls"?
( det var inte jag som började! det var han! 😀 )
Quote from Funbeat user on 29 October 2010, 20:18Jag har disputerat på KTH. Men till LTH försvar så var min opponent till min Lic avhandling från Lund? Till Dr fick jag hämta en från utlandet. Dock så är allt detta historia och preskriberat vid det här laget...
Jag har disputerat på KTH. Men till LTH försvar så var min opponent till min Lic avhandling från Lund? Till Dr fick jag hämta en från utlandet. Dock så är allt detta historia och preskriberat vid det här laget...