Quote from Guest on 14 June 2010, 23:24Go Kväll 🙂
Undrar om det är någon som vet någon lämplig backe för backträning i närheten av Sundbyberg?
Har insett att det är det jag måste träna på men har dock inte hittat någon som jag tycker är tillräckligt bra..
Go Kväll 🙂
Undrar om det är någon som vet någon lämplig backe för backträning i närheten av Sundbyberg?
Har insett att det är det jag måste träna på men har dock inte hittat någon som jag tycker är tillräckligt bra..
Quote from Funbeat user on 14 June 2010, 23:34Orsavägen i Nockeby är bra!
Fortsätter du ut till Träkvista på Ekerö så är Fantholmsvägen bra!
Sök på Google maps (eller motsvarande) så hittar du dem !
Orsavägen i Nockeby är bra!
Fortsätter du ut till Träkvista på Ekerö så är Fantholmsvägen bra!
Sök på Google maps (eller motsvarande) så hittar du dem !
Quote from Bertil Nolheim on 14 June 2010, 23:36Backen från Brunnsviken upp till Bergshamra är nog tillräckligt brant. Lite smalt kanske.
Backen från Brunnsviken upp till Bergshamra är nog tillräckligt brant. Lite smalt kanske.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 00:03Johannelundstippen brukar jag köra ibland. Ligger en bit från Sumpan, men kanske lagom avstånd för uppvärming resp nedvarvning?
Asfalterad till toppen, ca 34 höjdmeter och ca 8% snittlutning tror jag.
Ca 1-2 minuter lång berorende på tempo.
Johannelundstippen brukar jag köra ibland. Ligger en bit från Sumpan, men kanske lagom avstånd för uppvärming resp nedvarvning?
Asfalterad till toppen, ca 34 höjdmeter och ca 8% snittlutning tror jag.
Ca 1-2 minuter lång berorende på tempo.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 01:20var ligger den?
tippen?
var ligger den?
tippen?
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 08:02Tack för tipsen!
Orsavägen, är den backen lång? Eller är den andra bättre?
Tack för tipsen!
Orsavägen, är den backen lång? Eller är den andra bättre?
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 09:34Johanneslundstippen ligger mellan Vällingby och Hässelby.
Johanneslundstippen ligger mellan Vällingby och Hässelby.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 09:59Värm upp till Danderydsvägen/Frestavägen, kör sen Vattenverksvägen-Tunbergsvägen upp till vattentornet några gånger och du har ett lysande backträningspass!
http://www.google.com/maps?ie=UTF8&hq=&hnear=Stockholm+urban+area,+Stockholm,+Sweden&ll=59.448936
Värm upp till Danderydsvägen/Frestavägen, kör sen Vattenverksvägen-Tunbergsvägen upp till vattentornet några gånger och du har ett lysande backträningspass!
http://www.google.com/maps?ie=UTF8&hq=&hnear=Stockholm+urban+area,+Stockholm,+Sweden&ll=59.448936
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 10:14Vattentornet var osopad senast jag var där. Kör baksidan istället. Kraftverksvägen. Orkar inte maila S-tuna komun..
Vattentornet var osopad senast jag var där. Kör baksidan istället. Kraftverksvägen. Orkar inte maila S-tuna komun..
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 10:34I valet mellan "Orsabacken" och Johannelundstippen väljer jag nog Johannelund. Ungefär lika långa tror jag, men Johannelundstippen är kanske lite brantare. Och så är det en cykel/gångväg och alltså helt fri från bilar. Orsabacken går i ett villaområde.
I valet mellan "Orsabacken" och Johannelundstippen väljer jag nog Johannelund. Ungefär lika långa tror jag, men Johannelundstippen är kanske lite brantare. Och så är det en cykel/gångväg och alltså helt fri från bilar. Orsabacken går i ett villaområde.