Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 10:40Bra tips. Har inte testat Johannelund - har du möjligtvis en karta dit..?
Bra tips. Har inte testat Johannelund - har du möjligtvis en karta dit..?
Quote from Bertil Nolheim on 15 June 2010, 11:09Vill du ha en riktigt brant backe finns det asfalterad väg till toppen av Brukets slalombacke i Järfälla.
Vill du ha en riktigt brant backe finns det asfalterad väg till toppen av Brukets slalombacke i Järfälla.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 11:16Tack för tipsen. Brukets slalombacke låter som något jag ska testa inom en snar framtid!
En "turné" från Solna via Johannelund, Järfälla och Vattentornet i Sollentuna borde ge benen vad dem tål...
Tack för tipsen. Brukets slalombacke låter som något jag ska testa inom en snar framtid!
En "turné" från Solna via Johannelund, Järfälla och Vattentornet i Sollentuna borde ge benen vad dem tål...
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 11:58Johan, karta finns i den här gamla happy-tråden från 2008:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/873197/page=1
Johan, karta finns i den här gamla happy-tråden från 2008:
http://happymtb.org/forum/read.php/1/873197/page=1
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 13:52Brukets backe är en riktig konditionstestare dock är det väl grusväg
innan asfalten om jag minns rätt.Med rätt cykel kan man ju också åka nedför den gamla rodelbanan på andra sidan.
🙂
Brukets backe är en riktig konditionstestare dock är det väl grusväg
innan asfalten om jag minns rätt.
Med rätt cykel kan man ju också åka nedför den gamla rodelbanan på andra sidan.
🙂
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 14:07Slalombacken, Ekerö och Sollentuna får nog bli de jag testar inom en snar framtid 🙂
Slalombacken, Ekerö och Sollentuna får nog bli de jag testar inom en snar framtid 🙂
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 14:20Ska du ändå på långtur norrut rekommenderar jag Mälarvägen mot sydväst från Eds kyrka. Nackdelen kanske att det är läskigt att köra 70 km/h utför om det råkar vara mycket trafik - smala vägrenar.
http://www.google.com/maps?ie=UTF8&hq=&hnear=Stockholm+
Ska du ändå på långtur norrut rekommenderar jag Mälarvägen mot sydväst från Eds kyrka. Nackdelen kanske att det är läskigt att köra 70 km/h utför om det råkar vara mycket trafik - smala vägrenar.
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 14:31Finns ju obegränsat med backar! Fattar inte varför folk åker till Mallis eller Italien för att köra berg???
Finns ju obegränsat med backar! Fattar inte varför folk åker till Mallis eller Italien för att köra berg???
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 14:59Dalkarlsbacken mellan Stäket och Kungsängen är perfekt för backträning. Från kungsängen sidan är det hyfsat brant, men lite flackare från stäket.
När jag kör backträning brukar jag köra t.o.r Väsby-Kungsängen. Då får jag med backen vid Eds kyrka.
Annars
Dalkarlsbacken mellan Stäket och Kungsängen är perfekt för backträning. Från kungsängen sidan är det hyfsat brant, men lite flackare från stäket.
När jag kör backträning brukar jag köra t.o.r Väsby-Kungsängen. Då får jag med backen vid Eds kyrka.
Annars
Quote from Funbeat user on 15 June 2010, 21:43körde orsabacken x 5 ikvall och sen till johannelundstippen
men där blev det endast en gång då det var en hel del krossat glas i backenoch några pundare, men av dom får man ju inte punka
körde orsabacken x 5 ikvall och sen till johannelundstippen
men där blev det endast en gång då det var en hel del krossat glas i backen
och några pundare, men av dom får man ju inte punka