Quote from Guest on 20 February 2008, 21:31...för enligt cykelhandlaren som var vänlig nog att besvara mitt email om varför affären inte tagit hem dammodeller av Specialized cyklar, så är det inga direkta fysiska skillnader mellan män och kvinnor. Därför bryr de sig inte om att ta hem alla de damm
...för enligt cykelhandlaren som var vänlig nog att besvara mitt email om varför affären inte tagit hem dammodeller av Specialized cyklar, så är det inga direkta fysiska skillnader mellan män och kvinnor. Därför bryr de sig inte om att ta hem alla de damm
Quote from Bengt Askerfelt on 20 February 2008, 21:41Inga kommentarer alls? Jag är otroligt förvånad och besviken över att ha så svårt att hitta wsd modeller i cykelaffärerna. Är inte alls främmande för att köpa en herrmodell om den passar mig men med tanke på att kroppar ser olika ut så borde det finnas fl
Inga kommentarer alls? Jag är otroligt förvånad och besviken över att ha så svårt att hitta wsd modeller i cykelaffärerna. Är inte alls främmande för att köpa en herrmodell om den passar mig men med tanke på att kroppar ser olika ut så borde det finnas fl
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 21:45De har helt rätt i att skillnaderna är så små att man inte behöver specialbyggda ramar för ändamålet. Snarare bör man erbjuda enklare individanpassning just vad gäller styrets bredd, sadeltyp, styrstammens längd och så. Det är där man justerar in de små s
De har helt rätt i att skillnaderna är så små att man inte behöver specialbyggda ramar för ändamålet. Snarare bör man erbjuda enklare individanpassning just vad gäller styrets bredd, sadeltyp, styrstammens längd och så. Det är där man justerar in de små s
Quote from Bengt Askerfelt on 20 February 2008, 22:47Men varför justera och byta ut delar när det hade kunnat finnas (och finns) färdiga lösningar som kanske passar en stor grupp cyklister? Om det finns färdiga lösningar som passar flertalet män så varför inte kvinnor? På en viss nivå vill man kanske inte f
Men varför justera och byta ut delar när det hade kunnat finnas (och finns) färdiga lösningar som kanske passar en stor grupp cyklister? Om det finns färdiga lösningar som passar flertalet män så varför inte kvinnor? På en viss nivå vill man kanske inte f
Quote from Funbeat user on 20 February 2008, 22:53Fast det har inget med kön att göra. Finns garanterat lika många män som skulle passa bättre på en damspecifik modell som det finns kvinnor som passar bäst på en herrspecifik modell.
På enklare cyklar kan man ha justerbara styrstammar (både för höjd och
Fast det har inget med kön att göra. Finns garanterat lika många män som skulle passa bättre på en damspecifik modell som det finns kvinnor som passar bäst på en herrspecifik modell.
På enklare cyklar kan man ha justerbara styrstammar (både för höjd och
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 08:18Där den största cykelmarknaden finns så är väldigt många korta och behöver små storlekar.
Där den största cykelmarknaden finns så är väldigt många korta och behöver små storlekar.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 10:05Ja, det kanske är så som vi debatterat förut att det inte finns några egentliga skillnader i proportioner på män och kvinnor och man därför inte behöver speciella tjejcyklar utan bara cyklar i olika storlekar.
WSD = women specific nånting, eller vaddå?
Ja, det kanske är så som vi debatterat förut att det inte finns några egentliga skillnader i proportioner på män och kvinnor och man därför inte behöver speciella tjejcyklar utan bara cyklar i olika storlekar.
WSD = women specific nånting, eller vaddå?
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 10:07Design.
Design.
Quote from Funbeat user on 21 February 2008, 10:09*pffffff* naturligtvis... Får skylla på att jag är tokförkyld - det är inte lätt när en kvinna är förkyld.
*pffffff* naturligtvis... Får skylla på att jag är tokförkyld - det är inte lätt när en kvinna är förkyld.
Quote from Camilla Höög on 21 February 2008, 11:21Fram för en modell och sedan anpassar man den för varje individuell cyklist.
Varför man inte tar in dammodellerna? Bristande efterfrågan så klart. Om tillräckligt många skulle efterfråga en specifik modell så tar de in den. Allt handlar om pengar.
Fram för en modell och sedan anpassar man den för varje individuell cyklist.
Varför man inte tar in dammodellerna? Bristande efterfrågan så klart. Om tillräckligt många skulle efterfråga en specifik modell så tar de in den. Allt handlar om pengar.