Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBara dammodeller kommer att tillv …
You need to log in to create posts and topics.

Anders, det är svårt att veta skillnaden mellan herrmodell och wsd om det inte finns några wsd att prova. Därmed blir det ju heller ingen efterfrågan på det.
Min käre cykelhandlare hävdade att massor av kvinnor köper Specialized Sirrus i herrmodell. Jo,

Just Sirrus hittade jag ingen dammodell för...även om jag väljer USA som land 🙂

Beställde en Trek 1500 WSD till frugan genom Cykeldoktorn i Helsingborg för ett år sedan.

Inlägget ser ju ut som att hon inte har fått cykeln än MEN den kom någon månad efter beställningen 😉

Anders, den här skulle jag gärna provköra (Sirrus Women):
http://www.specialized.com/bc/SBCBkModel.jsp?arc=2007&spid=22266

Som du ser har den inte det vanliga tjejinsteget utan en ram som är snarlik herrmodellerna men anpassad för de flesta kvinnors mått

Jaha, där kom förklaringen på varför damcyklar har sådan krök. Nivån på min allmänbildning blev väl ett faktum nu ;). Det är väl bra om det finns särpräglade tjejmodeller med andra färgteman och tjejigare design. De gamla vanliga cyklar, så som vi känner

Snart dags att köra i kort-kort!

David, det är ju det jag säger; Sverige hänger inte med i cykelvärlden 😉 - självklart finns det utomlands redan kort-kort MED INBYGGD vad-det-nu-heter (inlägg, chamoix, padding??). Nu säger jag inte att elitdamerna ska cykla omkring i kjol men för den pi

Jannike: Kort-kort innebär för cyklister kort ärmad tröja och korta byxor

Jannike: Jag kollade bara på årets modeller och då verkar dammodellen vara borttagen 🙂