Quote from Funbeat user on 26 February 2008, 23:09Skottar är väl inga britter? De är väl hopkok på pikter och vikingar? 😉
Skottar är väl inga britter? De är väl hopkok på pikter och vikingar? 😉
Quote from Lena O on 26 February 2008, 23:16no no, Scotts were from Ireland 😉
no no, Scotts were from Ireland 😉
Quote from Funbeat user on 26 February 2008, 23:20Jasså, DE Scotts ... 🙂
Iceni briganter dumnoverer belgarer och vad de hette ... = äkta britter
Skottar = vildar norr därom som härjade bland britterna ...
Numera dock adopterade eller så 😉
Jasså, DE Scotts ... 🙂
Iceni briganter dumnoverer belgarer och vad de hette ... = äkta britter
Skottar = vildar norr därom som härjade bland britterna ...
Numera dock adopterade eller så 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 02:27Kulturen, språket och namnmönstren i Skottland kom från Irland, och skotsk gaeliska är en avknoppning av iriska. Ungefär lika skilda åt som holländska och afrikaans skulle jag tippa, efter vad jag sett av de fyra språken.
Genetiskt är skottarna till allr
Kulturen, språket och namnmönstren i Skottland kom från Irland, och skotsk gaeliska är en avknoppning av iriska. Ungefär lika skilda åt som holländska och afrikaans skulle jag tippa, efter vad jag sett av de fyra språken.
Genetiskt är skottarna till allr
Quote from Lena O on 27 February 2008, 08:18Förvirrande post Rasmus.
Du (vi) prata om två olika tidsepoker.
Skottar var ett folkslag från irland, uppfann kilten m.m. keltisk ursprung och nära förknippad med Britter från den tiden.
Hur kan Skottar som ras, som kom från Irland (vilket de gjorde) har
Förvirrande post Rasmus.
Du (vi) prata om två olika tidsepoker.
Skottar var ett folkslag från irland, uppfann kilten m.m. keltisk ursprung och nära förknippad med Britter från den tiden.
Hur kan Skottar som ras, som kom från Irland (vilket de gjorde) har
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 08:37Man kan undra om romerska armen spred sin vildhavre bland ortsbefolkningen.
Den romerska armen bestod av mer än germanska gener.
Man kan undra om romerska armen spred sin vildhavre bland ortsbefolkningen.
Den romerska armen bestod av mer än germanska gener.
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 09:13Gary, därför att även skottarna blev "uppblandade" med germanska folkslag, och tydligen i så hög utsträckning att de i dag genetiskt knappt skiljer sig från engelsmän.
Det keltiska lever bara kvar i språk (om man nu kan kalla det levande i Skottland...)
Gary, därför att även skottarna blev "uppblandade" med germanska folkslag, och tydligen i så hög utsträckning att de i dag genetiskt knappt skiljer sig från engelsmän.
Det keltiska lever bara kvar i språk (om man nu kan kalla det levande i Skottland...)
Quote from Lena O on 27 February 2008, 09:30intressant, men inte helt korrekt tycker jag.
Skapa en ny tråd så kan vi snacka där,
Dammodeller här 😉
intressant, men inte helt korrekt tycker jag.
Skapa en ny tråd så kan vi snacka där,
Dammodeller här 😉
Quote from Funbeat user on 27 February 2008, 09:33Dammodellen Hurley är helt ok.
Dammodellen Hurley är helt ok.