Quote from Guest on 9 June 2009, 00:11Jag har sett att det är många här på funbeat som löptränar barfota. Varför är det bra att springa barfota?
Jag har sett att det är många här på funbeat som löptränar barfota. Varför är det bra att springa barfota?
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 00:21Man får hårda trampdynor som frasar mot tyget när man trär på sig pyjamasen på kvällen.
Nä förlåt. Jag springer aldrig barfota (om jag inte har högklackat och ska hem från krogen. Men då får man glas i fossingarna, så sådan barfotalöpning är inget jag r
Man får hårda trampdynor som frasar mot tyget när man trär på sig pyjamasen på kvällen.
Nä förlåt. Jag springer aldrig barfota (om jag inte har högklackat och ska hem från krogen. Men då får man glas i fossingarna, så sådan barfotalöpning är inget jag r
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 01:51tror det stärker musklerna i foten på ett helt annat sätt än om man skulle ha skor på sig
tror det stärker musklerna i foten på ett helt annat sätt än om man skulle ha skor på sig
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:52Du tränar fötterna och du tränar på att springa med ett naturligt löpsteg som inte har förändrats av skor.
Jag brukar köra barfota intervaller på gräs. Gå till en fotbollsplan och spring intervaller på diagonalen över och sen gå/småjogga kortsidan. Rolig
Du tränar fötterna och du tränar på att springa med ett naturligt löpsteg som inte har förändrats av skor.
Jag brukar köra barfota intervaller på gräs. Gå till en fotbollsplan och spring intervaller på diagonalen över och sen gå/småjogga kortsidan. Rolig
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:56Karl: Jag har alltid trott att det är en liten Guinnes du har i handen:-(
Karl: Jag har alltid trott att det är en liten Guinnes du har i handen:-(
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:58Ja Karls avatar ser ut som "skål tammefan"
Ja Karls avatar ser ut som "skål tammefan"
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:20Karl har aldrig spelat fotboll?
Minns med fasa denna intervallträning (H)
Karl har aldrig spelat fotboll?
Minns med fasa denna intervallträning (H)
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:27Fast i fotboll blir det inte så lång tid som intervallerna bedrivs.
Fast i fotboll blir det inte så lång tid som intervallerna bedrivs.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:30David, tror du fotbollsspelare tränar intervaller under kortare tid än löpare?
David, tror du fotbollsspelare tränar intervaller under kortare tid än löpare?
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 12:47Jag har tränat fotboll (och precis börjat igen) och jag gillar ändå att köra barfotaintervaller på diagonalen på en fotbollsplan. Blev nästan lite sugen nu... Ska nog planera in ett barfotapass snart (H)
Jag har tränat fotboll (och precis börjat igen) och jag gillar ändå att köra barfotaintervaller på diagonalen på en fotbollsplan. Blev nästan lite sugen nu... Ska nog planera in ett barfotapass snart (H)