Quote from Guest on 3 January 2008, 20:56Hej alla "cykel-människor" 😉
Jag är lite ny på tråden och har ingen som helst aning om vilka cyklar som är bra eller dåliga. Ska köpa en cykel för att ta mig till och från jobbet (2x3km) och kanske ta lite utflykter med familjen när vädret blir bättre.
Hej alla "cykel-människor" 😉
Jag är lite ny på tråden och har ingen som helst aning om vilka cyklar som är bra eller dåliga. Ska köpa en cykel för att ta mig till och från jobbet (2x3km) och kanske ta lite utflykter med familjen när vädret blir bättre.
Quote from Funbeat user on 3 January 2008, 21:06Min erfarenhet av PEAKs cyklar är att de rostar!!! Jag skulle satsa på en cykel som åtminstone kostar kring 4000 kr. Crescent gör bra cyklar för en hygglig peng.
Min erfarenhet av PEAKs cyklar är att de rostar!!! Jag skulle satsa på en cykel som åtminstone kostar kring 4000 kr. Crescent gör bra cyklar för en hygglig peng.
Quote from Fredrik Närenfors on 3 January 2008, 21:11Går man sen upp till 8-10000 så upptäcker man plötsligt vad fantastiskt roligt det är att cykla på en bra cykel jämfört med all gammal skit man haft tidigare.
Går man sen upp till 8-10000 så upptäcker man plötsligt vad fantastiskt roligt det är att cykla på en bra cykel jämfört med all gammal skit man haft tidigare.
Quote from Funbeat user on 3 January 2008, 21:33Om man vill ha en cykel som håller för att cykla med regelbundet och utan att bråka med en, så handlar det om en kostnad på minst 8000 kr. Sätt det i perspektiv. Hur många köpte inte en ny platt-TV förra året, för minst lika mycket, och ofta mycket mer. V
Om man vill ha en cykel som håller för att cykla med regelbundet och utan att bråka med en, så handlar det om en kostnad på minst 8000 kr. Sätt det i perspektiv. Hur många köpte inte en ny platt-TV förra året, för minst lika mycket, och ofta mycket mer. V
Quote from Torbjörn Ohlsson on 3 January 2008, 21:42Så sant Per - ju mer pengar du lägger desto roligare blir det... Nästan...
När man sen laggt sina 8-10000 retar man sig att man inte slog till med 20 istället och därmed fått inkassera en hyfsad carbonhojj...Skämt och sido - låt cykeln kosta! Ska du bar
Så sant Per - ju mer pengar du lägger desto roligare blir det... Nästan...
När man sen laggt sina 8-10000 retar man sig att man inte slog till med 20 istället och därmed fått inkassera en hyfsad carbonhojj...
Skämt och sido - låt cykeln kosta! Ska du bar
Quote from Funbeat user on 3 January 2008, 22:23Brorsan har en PEAK som han pendlar till jobbet med, och han gillar den. För 2495:- tror jag du får ganska mycket för pengarna. Om du tänker cykla i dina vanliga kläder ska du absolut köpa till stänkskärmar i full längd.
Bra lyse och reflexer är förstås e
Brorsan har en PEAK som han pendlar till jobbet med, och han gillar den. För 2495:- tror jag du får ganska mycket för pengarna. Om du tänker cykla i dina vanliga kläder ska du absolut köpa till stänkskärmar i full längd.
Bra lyse och reflexer är förstås e
Quote from Lars Mörrby on 3 January 2008, 22:41Jag köpte ny cykel på Cykel City i Göteborg i våras. Den ersatte min gamla racer från 83. Jag gick dit och bad dem skruva ihop en så bra racer som möjligt för cirka 12.000 (som verkade vara gränsen för något vettigt när man tittade i lite cykeltidningar).
Jag köpte ny cykel på Cykel City i Göteborg i våras. Den ersatte min gamla racer från 83. Jag gick dit och bad dem skruva ihop en så bra racer som möjligt för cirka 12.000 (som verkade vara gränsen för något vettigt när man tittade i lite cykeltidningar).
Quote from Funbeat user on 3 January 2008, 23:04Min första cykel (första i vuxen ålder) hade Acera, och det var rent bedrövligt dåligt. Acera är ändå över Altus i kvalitetsstegen. Det rostade och korroderade rejält mycket under en vinter i ett torrt och uppvärmt garage, och det glappade våldsamt mycket
Min första cykel (första i vuxen ålder) hade Acera, och det var rent bedrövligt dåligt. Acera är ändå över Altus i kvalitetsstegen. Det rostade och korroderade rejält mycket under en vinter i ett torrt och uppvärmt garage, och det glappade våldsamt mycket
Quote from Mattias Johansson on 4 January 2008, 00:43Nu skall Yeliz ha en brukscykel att cykla 3 km enkel till jobbet. Inte för träning....
Jag ställer mig bakom Myras råd. Satsa på cykel från 4000 kr uppåt och jag har oxå god erfarenhet av crescent. Både pris och kvalite."Billiga" cyklar kommer du få pro
Nu skall Yeliz ha en brukscykel att cykla 3 km enkel till jobbet. Inte för träning....
Jag ställer mig bakom Myras råd. Satsa på cykel från 4000 kr uppåt och jag har oxå god erfarenhet av crescent. Både pris och kvalite.
"Billiga" cyklar kommer du få pro
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 07:30Ställer mig bakom Linnex och håller med + att tips för att nå bättre cyklar har du ju gott om nu. 2000kr är För billigt för en cykel, som ändå är en komplex apparat med många detaljer som ska fungera. Man investerar också i en säkerhet.
En för billig cy
Ställer mig bakom Linnex och håller med + att tips för att nå bättre cyklar har du ju gott om nu. 2000kr är För billigt för en cykel, som ändå är en komplex apparat med många detaljer som ska fungera. Man investerar också i en säkerhet.
En för billig cy