Quote from ellen olsson on 4 January 2008, 08:25När jag pluggade så extraknäckte jag hos en grossist under ett antal år. Under den perioden så packade jag upp och slutmonterade ett ansenligt antal billiga cyklar. Mycket var riktigt uselt på dessa, bl.a. så brukade styrlager och en del andra lager glapp
När jag pluggade så extraknäckte jag hos en grossist under ett antal år. Under den perioden så packade jag upp och slutmonterade ett ansenligt antal billiga cyklar. Mycket var riktigt uselt på dessa, bl.a. så brukade styrlager och en del andra lager glapp
Quote from Jan Lundquist on 4 January 2008, 08:49Fast jag har en Peak cykel från Sportex och den har varit superbra.
Den har inte rostat mer än på pakethållaren men den plockade jag bort ändå när jag cyklade tjejvättern. Jag cyklar på den nu på vintern också men har lite problem när det blir för kallt
Fast jag har en Peak cykel från Sportex och den har varit superbra.
Den har inte rostat mer än på pakethållaren men den plockade jag bort ändå när jag cyklade tjejvättern. Jag cyklar på den nu på vintern också men har lite problem när det blir för kallt
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 08:58Jag köpte faktiskt en PEAK åt sonen för drygt ett år sedan. Han har använt den ganska lite (ca 3 km/dag) så jag vet inte om det går att dra några slutsatser ännu. Jag har varit tvungen att justera styrlagret (vilket jag f.ö. har gjort även på dotterns Cre
Jag köpte faktiskt en PEAK åt sonen för drygt ett år sedan. Han har använt den ganska lite (ca 3 km/dag) så jag vet inte om det går att dra några slutsatser ännu. Jag har varit tvungen att justera styrlagret (vilket jag f.ö. har gjort även på dotterns Cre
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 09:14Regelbunden varsam användning och inomhusförvaring när den inte används, kan förlänga livslängden en hel del.
En cykel som står utomhus oanvänd långa perioder mår inte bra, hur dyr den än är...
Regelbunden varsam användning och inomhusförvaring när den inte används, kan förlänga livslängden en hel del.
En cykel som står utomhus oanvänd långa perioder mår inte bra, hur dyr den än är...
Quote from Bengt Askerfelt on 4 January 2008, 09:52Å andra sidan... min cykel är från Ellos, märke *Cyklon*, kostade runt 1000-lappen för några år sedan och den håller fortfarande. Har aldrig behövt byta någonting. Cykeln har använts till och från jobb (16 km t.o.r), till havet (2 mil t.o.r), till och frå
Å andra sidan... min cykel är från Ellos, märke *Cyklon*, kostade runt 1000-lappen för några år sedan och den håller fortfarande. Har aldrig behövt byta någonting. Cykeln har använts till och från jobb (16 km t.o.r), till havet (2 mil t.o.r), till och frå
Quote from Mattias Johansson on 4 January 2008, 11:11Jag har och har haft i familjen ett antal cyklar i skilda prisklasser.
Allt i från stormarknads cyklar till carbonracer.Det är STOR skillnad mellan kvalité och livslängd mellan cyklar. Visst kan man ha tur och få tag i en hyffsad lågbudgetcykel... men j
Jag har och har haft i familjen ett antal cyklar i skilda prisklasser.
Allt i från stormarknads cyklar till carbonracer.
Det är STOR skillnad mellan kvalité och livslängd mellan cyklar. Visst kan man ha tur och få tag i en hyffsad lågbudgetcykel... men j
Quote from Jan Lundquist on 4 January 2008, 11:13Jag skulle aldrig köpa en biltema cykel till mina barn. De cyklar inte som jag 😀 De får ordentliga cyklar från en ordentlig cykelhandlare. Tyvärr låste inte äldstingen sin Scott mtb så den har någon annan roligt med nu medans han själv ingen har 🙁
Jag skulle aldrig köpa en biltema cykel till mina barn. De cyklar inte som jag 😀 De får ordentliga cyklar från en ordentlig cykelhandlare. Tyvärr låste inte äldstingen sin Scott mtb så den har någon annan roligt med nu medans han själv ingen har 🙁
Quote from Mattias Johansson on 4 January 2008, 11:31Stina - När man vet att de små har vuxit ur cykeln på två år så tänkte jag att det spelar väl inte så stor roll med kvaliten då det är inom reklamationsperioden....(H).
Stina - När man vet att de små har vuxit ur cykeln på två år så tänkte jag att det spelar väl inte så stor roll med kvaliten då det är inom reklamationsperioden....(H).
Quote from Funbeat user on 4 January 2008, 11:47>Visst kan man ha tur och få tag i en hyffsad lågbudgetcykel... men jag har inte haft den turen.
Just. Frågan här gällde en viss tillverkare och modell. Man kan inte generalisera hur mycket som helst. Helst skulle vi behöva få svar från någon som har en
>Visst kan man ha tur och få tag i en hyffsad lågbudgetcykel... men jag har inte haft den turen.
Just. Frågan här gällde en viss tillverkare och modell. Man kan inte generalisera hur mycket som helst. Helst skulle vi behöva få svar från någon som har en
Quote from Mattias Johansson on 4 January 2008, 12:30Gunnar - Tveksamt att exakt samma cykel har funnits i ett par år. De brukar ju byta modeller varje år.
Gunnar - Tveksamt att exakt samma cykel har funnits i ett par år. De brukar ju byta modeller varje år.