Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBehöver hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Haller inte med enl tidigare trad, tycker att fotbromsar kan skrotas aven pa barnhojar. Jag gav grabben en cykel med tva handbromsar utan fotbroms och han greppade direkt 😉

Alla barn är olika men i den åldern är inte hjärnan fullt utvecklad ( i o f inte i min ålder heller (H)) och vid en paniksituation har oftast yngre barn svårt reflexmässigt att kordinera trampande ben till bromsande händer och det blir en tidsfördröjning.

4-åringar tar inte i så värst, men det är många år kvar till vuxen. Det är ju även det här att styrstammar spricker, lager och fästmuttrar till styret glider upp och plötsligt svänger hjulet åt eget håll, hjulmuttrar som sitter järn mot järn och glider up

Fanns Biltema då? 😉

Japp! Farsan hade fullt upp att köpa voltmätare å liknande då, för att meka in i sin bruna Saab 90 🙂

Ju dyrare cykel du köper desto bättre, jag älskar att cykla och min senaste cykel gick på femtiotre tusen och jag kan säga att det är helt underbart och cykla på en sån cykel.
Ska du bara cykla till och från jobbet behöver du inte ha sån dyr cykel men tän

Jag tycker definitivt inte att det finns något samband som säger att ju dyrare cykel desto bättre.

För en person som inte har hållit på med cykel tidigare skulle jag istället att köpa en lätt begagnad cykel. Det finns gott om fina cyklar, vars ägare köp