Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBehöver hjälp!
You need to log in to create posts and topics.

Hm, om allt är förbjudet kanske det lönar sig att byta hela styret till ett bockstyre... Det är nog iofs inte mindre krångligt.

Det kan inte finnas något normalt inköpbart "barends" som stoppar någon från att starta i VR.

Eller är jag helt lost?

Nu ska det inte bytas styre på fel premisser!

Man skall inte byta styre om man inte känner att cyklingen blir bättre av det. Jag kan med omedelbar verkan säga att de som vill ha barends på sin VR-cykel inte kommer att bli stoppade.

Jonas - Skriv gärna varför du ändrar dina inlägg.

Jag har redan tittat på styret, hur växlar och bromsar sitter fast, så borde inte vara så svårt att byta, men kan ändå vara lurigt med bromsar om jag byter. Hellre barends då. Kollade på VRs sida, men hittade bara samma info som referats till ovan, och de

Man får köra med barends på Vätternrundan.

I alla fall en varning för Biltema

Grabben har en föregångare till denna.
http://www.biltema.se/products/product.asp?iSecId=757&iItemId=131028

Är svart och röd. Tror den kostade runt 2500 kr och är ca 2,5 år.

För ett år sedan bytte jag en broms och en

Bra erfarenhet! Det är sämre om man är nöjd och rekommenderar andra. Biltema (öht cyklar i den klassen) är bra så länge man är högst medveten om att det är skitgrejer, och sannolikt kommer att visa sig så. Lixom att köpa skor på rea, oftast är de tillräck

Finns det komponenter att kopa till barncyklar? Tex bra bromsar till 12" hjul? Min 4-aring har en liten sadan med stodhjul - just nu kanske inte bromsverkan ar vitalt (hastigheten ar minst sagt begransad liksom var han far kora), men inom kort, och de bro

Viktigast i den åldern är att de har fotbroms. Givetvis fungerande sådana.
Min grabb var 9 år innan han fick sin första cykel med handbroms.