Quote from Guest on 4 July 2010, 18:53Har länge varit en "bröstsimmare med huvet ovanför vattenytan". För ca en månad sen kände jag att jag började bli less på detta och ville utveckla min simning. Så jag har under denna tid lärt mig flyta, glida, vara bekväm med att ha huvet under vattnet oc
Har länge varit en "bröstsimmare med huvet ovanför vattenytan". För ca en månad sen kände jag att jag började bli less på detta och ville utveckla min simning. Så jag har under denna tid lärt mig flyta, glida, vara bekväm med att ha huvet under vattnet oc
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 19:03... och vart bor du?
... och vart bor du?
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 20:19Känner inte till din grundfysik men om du själv anser att du är så pass tränad att du "borde" klara långt mer än 50m så är det med största sannolikhet problem med utandningen. Du håller möjligtvis inne med luft, koldioxid ackumuleras i systemet och du får
Känner inte till din grundfysik men om du själv anser att du är så pass tränad att du "borde" klara långt mer än 50m så är det med största sannolikhet problem med utandningen. Du håller möjligtvis inne med luft, koldioxid ackumuleras i systemet och du får
Quote from Funbeat user on 4 July 2010, 20:40Jag har något liknande problem. Andas oftast på var tredje (har även testat varannan, men det känns som för ofta). Har insett att jag andas ut varje gång jag tar ett armtag och "vilar med andningen" där emellan. Jag lyckas simma ca 25, men sen är det andn
Jag har något liknande problem. Andas oftast på var tredje (har även testat varannan, men det känns som för ofta). Har insett att jag andas ut varje gång jag tar ett armtag och "vilar med andningen" där emellan. Jag lyckas simma ca 25, men sen är det andn
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 09:12träna med dolme är ett bra sätt att komma till rätta med andningen - benen sjunker ju inte.
träna med dolme är ett bra sätt att komma till rätta med andningen - benen sjunker ju inte.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 12:10Jag är van att löpträna, cykla, åka skidor och har bra kondition så det är inte det som är problemet. Jag andas tvåtakt när jag crawlar men det känns ändå som jag inte får nog med luft i crawlandningen då man andas in snabbt och ut långsamt. Om jag provar
Jag är van att löpträna, cykla, åka skidor och har bra kondition så det är inte det som är problemet. Jag andas tvåtakt när jag crawlar men det känns ändå som jag inte får nog med luft i crawlandningen då man andas in snabbt och ut långsamt. Om jag provar
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 13:27+ 1 på Ice Man för min del. Får också andnöd när jag andas in snabbt. Är van att andas in långsamt och ut snabbt.
+ 1 på Ice Man för min del. Får också andnöd när jag andas in snabbt. Är van att andas in långsamt och ut snabbt.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 13:42Det är en vanesak.
Det är en vanesak.
Quote from Funbeat user on 5 July 2010, 22:36För min del släppte det när jag tvingade mig att andas på vart tredje (trots att jag som du upplevde att luften tog slut på 2 armtag).
Jag sänkte tempot, koncentrerade på långa lugna armtag och en jämn andning.
Jag använde nästan inte benen alls (de stjäl
För min del släppte det när jag tvingade mig att andas på vart tredje (trots att jag som du upplevde att luften tog slut på 2 armtag).
Jag sänkte tempot, koncentrerade på långa lugna armtag och en jämn andning.
Jag använde nästan inte benen alls (de stjäl
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 00:07Håller också på med att lära mig. Jag blir helt slut efter bara en kort tid, men jag har märkt att om man använder benen så lite som möjligt går det lättare. Ett annat tips som jag tycker var bra var att se till att andas ut ordentligt under vattnet innan
Håller också på med att lära mig. Jag blir helt slut efter bara en kort tid, men jag har märkt att om man använder benen så lite som möjligt går det lättare. Ett annat tips som jag tycker var bra var att se till att andas ut ordentligt under vattnet innan