Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

De råd jag fått av simtränare är att "ta i mer med armarna" och "vrid mindre på kroppen". Säkert riktigt för att jag ska simma snabbare, men inget av detta har dock hjälpt mig att få till andningstekniken. Varje gång jag andas så måste jag fortfarande vri

Jag tror du behöver slappna av i vattnet! Men det är ju svårt att veta så här via internet...

kolla på min sida under träning i forumet. jag ville inte kopiera in det här då jag tror att det kan uppfattas som lite för långt

http://www.triathlet.se

Ice Man

om du måste ha fenor och vända dig 90 grader för att kunna få en fungerande andning skulle jag vilja att du försöker göra det mest Basics som finns inom simning.

Flyta.
För jag får en känsla av att du inte får flyt på din underkropp.
Detta är

Ja du, jag har fortfarande inte lärt mig andas ordentligt. Flyta kan jag helt enkelt inte, benen sjunker även om jag slappnar av helt. Jag har dock inga problem att slappna av och simma i ett lugnt tempo när jag simmar ryggsim, men andningen i crawl får j

Ge inte upp Iceman! Det tar tid att lära sig! För ett år sedan slogs jag med panik och drunkningskänslor VARJE gång jag simmade. Jag körde som max 50:or.

Som tur var har jag en ganska bra triatlet i min mastersgrupp som ger mig tips då och då. Han noter

Det är inte så långt som du tror från IceMan till IronMan...

Tänkte inte på det. Korrigerat.