Quote from Funbeat user on 13 July 2010, 19:08Det är inte lätt att lära sig en effektiv simteknik genom att läsa teori och titta på videos. Praktik och bra instruktörer är inte fel. Det gäller att köra på, det tar ett bra tag att få upp "simflåset" och få en okej teknik. En vuxencrawlkurs skulle nog
Det är inte lätt att lära sig en effektiv simteknik genom att läsa teori och titta på videos. Praktik och bra instruktörer är inte fel. Det gäller att köra på, det tar ett bra tag att få upp "simflåset" och få en okej teknik. En vuxencrawlkurs skulle nog
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 23:26Min personliga teori till att Markku sågar de är att de inte riktig är av samma skola som han, dvs. mer åt Total-Immerson-simma-jättelångt till än att persa på 200 meter. Det är väldigt olika simstilar.
Min personliga teori till att Markku sågar de är att de inte riktig är av samma skola som han, dvs. mer åt Total-Immerson-simma-jättelångt till än att persa på 200 meter. Det är väldigt olika simstilar.
Quote from Funbeat user on 16 July 2010, 08:56>>Sådana förmågor som balans, vattenläge, strömlinjeform, avslappning etc. brukar inte, vad jag vet, prioriteras på svenska crawl-kurser. Vissa personer, "de som har talang", lär sig det ändå med tiden.
Jag har på nära håll studerat en sådan typisk crawl
>>Sådana förmågor som balans, vattenläge, strömlinjeform, avslappning etc. brukar inte, vad jag vet, prioriteras på svenska crawl-kurser. Vissa personer, "de som har talang", lär sig det ändå med tiden.
Jag har på nära håll studerat en sådan typisk crawl
Quote from Funbeat user on 17 July 2010, 12:59Som sagt, man ska inte klumpa samman alla instruktörer i landet.
Ett par bekanta i övre medelåldern ville lära sig simma och anmälde sig till en crawlkurs som arrangerades av en Simklubb. Kursen riktade sig till vuxna nybörjare. Det dröjde ända tills s
Som sagt, man ska inte klumpa samman alla instruktörer i landet.
Ett par bekanta i övre medelåldern ville lära sig simma och anmälde sig till en crawlkurs som arrangerades av en Simklubb. Kursen riktade sig till vuxna nybörjare. Det dröjde ända tills s
Quote from Funbeat user on 19 July 2010, 12:32Eftersom Markku gör så fantastisk reklam anmälde jag mig genast till en Crawlkurs i höst anordnad av en simklubb. Ska bli skoj att lära sig veva hårt med armar och ben! 😉
Eftersom Markku gör så fantastisk reklam anmälde jag mig genast till en Crawlkurs i höst anordnad av en simklubb. Ska bli skoj att lära sig veva hårt med armar och ben! 😉
Quote from Elias Engqvist on 19 July 2010, 21:53Här får du en förebild så länge: BILD:http://www.breakingnews.se/wp-content/dsc01918.JPG
Här får du en förebild så länge: BILD:http://www.breakingnews.se/wp-content/dsc01918.JPG
Quote from Funbeat user on 6 August 2010, 23:49Iceman: Ja, man har den smalare midjan mellan benen. Nej, den lossar inte lätt. Man rör inte på benen utan vevar bara runt med armarna. Jag använder dolmen för att simulera våtdräkt... (blir så jädrans trött om jag simmar utan 🙂 )
Iceman: Ja, man har den smalare midjan mellan benen. Nej, den lossar inte lätt. Man rör inte på benen utan vevar bara runt med armarna. Jag använder dolmen för att simulera våtdräkt... (blir så jädrans trött om jag simmar utan 🙂 )
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 12:40Det här med dolme verkar inte funka för mig. Den lossnar lätt och det blir en kamp att hålla ihop benen hela tiden istället för att fokusera på simningen...
Det här med dolme verkar inte funka för mig. Den lossnar lätt och det blir en kamp att hålla ihop benen hela tiden istället för att fokusera på simningen...
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 13:34Jag har en K-904 : http://www.freker.se/dolmar-donuts.html
Hmm... funkar bara till crawl... 🙂
Jag har en K-904 : http://www.freker.se/dolmar-donuts.html
Hmm... funkar bara till crawl... 🙂
Quote from Funbeat user on 7 August 2010, 18:37Testade en annan dolme idag som passade bättre och inte lossnade men jag tycker det är väldigt svårt att rotera och hålla balansen när man inte har hjälp av benkicken. Får inte till simningen alls med dolme.
Testade en annan dolme idag som passade bättre och inte lossnade men jag tycker det är väldigt svårt att rotera och hålla balansen när man inte har hjälp av benkicken. Får inte till simningen alls med dolme.