Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 10:30Tack AT& Arvid - jag tycker oxå att det går bättre när benen bara pendlar eller som jag har sett TMI ( totall immersion swimming) 1,2,3 kick, välidgt lite spark mer gunga rak med benen. Att sparka på riktigt gör att min crawl blir luftkamp!
Tack AT& Arvid - jag tycker oxå att det går bättre när benen bara pendlar eller som jag har sett TMI ( totall immersion swimming) 1,2,3 kick, välidgt lite spark mer gunga rak med benen. Att sparka på riktigt gör att min crawl blir luftkamp!
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 17:33Det verkar som detta med att andas ut ordentligt är nyckeln. Idag fokuserade jag på att andas ut ordentligt genom att pusta ut med ett lite överdrivet "fnys" när jag vred upp huvet, vips så kändes det mer naturligt att andas in djupt och även mer avslappn
Det verkar som detta med att andas ut ordentligt är nyckeln. Idag fokuserade jag på att andas ut ordentligt genom att pusta ut med ett lite överdrivet "fnys" när jag vred upp huvet, vips så kändes det mer naturligt att andas in djupt och även mer avslappn
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 20:13Många motionärer skulle nog simma längre och bättre, om de inte sparkade alls!
Den eventuella framdrivningen av bensparket är försumbar för många motionärer. I stället slösar det bort massor av kraft på ett hårt sparkande.
För att bensparken ska direkt
Många motionärer skulle nog simma längre och bättre, om de inte sparkade alls!
Den eventuella framdrivningen av bensparket är försumbar för många motionärer. I stället slösar det bort massor av kraft på ett hårt sparkande.
För att bensparken ska direkt
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 21:01Jag kommer på mig själv rätt ofta att jag inte använder benen alls när jag crawlar. Men det går bra ändå och när jag väl försöker få igång dem så känns det mer som onödig energi och hjälper inte direkt något mer. Så det glädjer mig lite att det verkar var
Jag kommer på mig själv rätt ofta att jag inte använder benen alls när jag crawlar. Men det går bra ändå och när jag väl försöker få igång dem så känns det mer som onödig energi och hjälper inte direkt något mer. Så det glädjer mig lite att det verkar var
Quote from Funbeat user on 6 July 2010, 22:48Gå en crawlkurs. JAg gick en intensivkurs under julen och kunde inte alls crawla innan. Nu funkar det hur bra som helst. 600:- för tio lektioner.
Ska gå nästa gång den ges också för att bättra på tekniken. Man får många bra tips och förslag till övninga
Gå en crawlkurs. JAg gick en intensivkurs under julen och kunde inte alls crawla innan. Nu funkar det hur bra som helst. 600:- för tio lektioner.
Ska gå nästa gång den ges också för att bättra på tekniken. Man får många bra tips och förslag till övninga
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 11:41Hade absolut gått en crawlkurs om det fanns någon här i närheten. Nån som vet om det kommer ordnas några crawlkurser i norra delen av landet? Helst i Sundsvalls-Östersunds trakten.
Hade absolut gått en crawlkurs om det fanns någon här i närheten. Nån som vet om det kommer ordnas några crawlkurser i norra delen av landet? Helst i Sundsvalls-Östersunds trakten.
Quote from Funbeat user on 7 July 2010, 18:04Förhoppningsvis är det en bra lärare på crawlkursen.
Bara för att läraren ofta har varit elitsimmare tidigare, gör det inte en sådan person till en bra lärare.
Sådana förmågor som balans, vattenläge, strömlinjeform, avslappning etc. brukar inte, vad jag
Förhoppningsvis är det en bra lärare på crawlkursen.
Bara för att läraren ofta har varit elitsimmare tidigare, gör det inte en sådan person till en bra lärare.
Sådana förmågor som balans, vattenläge, strömlinjeform, avslappning etc. brukar inte, vad jag
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 11:37Hmm, det låter ju lite avskräckande. Jag vill ju lära mig rätt teknik, det är ju därför man går en kurs. Tycker också att det är få simmare (åtminstone här) som crawlar avslappnat med rätt teknik.
Hmm, det låter ju lite avskräckande. Jag vill ju lära mig rätt teknik, det är ju därför man går en kurs. Tycker också att det är få simmare (åtminstone här) som crawlar avslappnat med rätt teknik.
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 11:55Simmade ett par längder imorse och kände att andingen var helt åt skogen. Jag blåste ut en hel del och andades in bra (tyckte jag) men det blev ändå konstant en fyllnadskänsla. På slutet tog jag ett betydligt lugnare tempo i mina armtag och då kändes det
Simmade ett par längder imorse och kände att andingen var helt åt skogen. Jag blåste ut en hel del och andades in bra (tyckte jag) men det blev ändå konstant en fyllnadskänsla. På slutet tog jag ett betydligt lugnare tempo i mina armtag och då kändes det
Quote from Funbeat user on 8 July 2010, 12:05Jag ska nog hoppa på någon crawlkurs till hösten 🙂
Jag ska nog hoppa på någon crawlkurs till hösten 🙂