Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver råd, ang utveckling
You need to log in to create posts and topics.

Jag har hållt igång snart 3 månader nu, men känner att motivtionen tryter. Känns som det aldrig går lättare, uatn benen känns så tunga och jag flåsar lika mkt nu som i början. ´Börjar nästan tro att det är något fel på mig... Samma sak gäller för tidpunkt

Jag har också lågt blodtryck (60/90 i normalläget!!!) och därför undrar jag lite över dina matvanor? Äter du en rejäl frukost? Hur ofta äter du efter det?

För oss med lågt blodtryck blir det extra viktigt att äta OFTA (men lite då, om man inte vill lägga

Ja, mina matvanor är väl sådär...
Jag har tänkt att från jag började, inte dra ner på massa kcal, uatn äta som vanligt så att jag orkar röra på mig, sen när jag fått upp min kondis, tänkt att dra ner lite och försöka äta nyttigt, för att bli av med några

Inte så konstigt då ju att du inte orkar träna tidigt på morgonen om du inte har bränsle till kroppen! Att börja med frukost är för övrigt det bästa du kan hitta på för att gå ner i vikt så om jag vore du skulle jag absolut börja där...

Sen när det gälle

Jessie, 90/60 menar Du väl? 😉

Maria, jag kollade i Din kalender och nog tycker jag att Du stretar på väldigt bra. Om jag får tro, så är Dina neggokänslor inte alls konstiga. Jag tror helt enkelt att Du vill bli både snabbare och uthålligare på en gång.

Prova att kolhydratladda någon gång eller försök äta extra mycket dagen innan? Om det då känns likadant, segt och tungt, ja då kanske det inte är kosten utan något annat... mentalt kanske... man intalar sig själv att det är segt och tungt osv...

Sorry, Jessie. Det var inte meningen att upprepa det Du editerade medans jag skrev. (H)

Nu får Maria dubbel läsning. 🙂

Jag led själv av lågt blodtryck, fick då rekomendationen av min svägerska som är sjuksköterska att dricka mer vatten. På så vis får man ut mer vätska i blodet och hjärtat får större volym att pumpa runt och därmed ökar trycket enligt henne. Jag följde rå

Jessie: Jag håller inte helt och hållet med dig angående att man måste äta innan man ska ut och springa. Jag själv har jättesvårt att äta och sedan ut och träna, jag måste vänta minst 2 timmar efter att jag ätit innan jag tränar för annars spyr jag helt e

Jag måste hålla med om att variation i träningen gör det hela mycket roligare. Testa intervaller lite försiktigt, ge dig ut på ett riktigt långt och långsamt pass, Ta ngt pass när det skiter fullständingt att hålla ngt tempo och bara njut av solen (så län