Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver råd, ang utveckling
You need to log in to create posts and topics.

När det gäller tiderna höftade jag bara. 6.30 och 5.45 eller 6.45 och 6.00, big deal. Du känner bäst ditt tempo, vad som är lugnt och vad som är kontrollerad ansträngning. Efterhand kommer tiderna att krypa neråt. Träningsprogrammet från JD är bara ett ex

Och du, ta inte ut dig varje gång!

Själv är jag inne i en, för mig, hård träningsperiod just nu, och är i valet och kvalet om jag ska ha ett eller två hårda pass per vecka. Jag är rädd att två blir mer än jag kommer att palla.

Bara som exempel...

Om du för ögonblicket inte känner att du orkar SPRINGA i en timme kan du ju alltid prova att CYKLA i en timme. Eller mer. Du har en sjö där du bor som du kan cykla runt på storleksordningen 1,5 timmar. Sjöar är bra - man genar inte...

När du väl vant kr

Min erfarenhet från förra vintern var att spinningpass gjorde mig snabbare på löpningen!
Bra som omväxling så att man inte tröttnar!

Om 6:XX tempo är dåligt så är jag dålig i 2 av 3 pass. Jag började springa i maj så vi borde väl kunna vara ungefär jämbördiga egentligen, men du känner dig dålig där jag känner mig SUPERBRA!

Jag tror ändå du skulle tjäna på att köra lite lugnare pass is

Stefan: Jag menade inte att man skulle äta precis innan man går ut och springer. Vet att många blir illamående av det (även om jag inte är en av dem, för mig räcker det att vänta nån timme sådär efter en måltid, sen kan jag träna oavsett hur mina pass ser

Tord. Så där har jag gjort ju! Jag började med cykling. Såg vilken puls jag orkade hålla en viss tid.

Hej igen!
Efter mitt uppehåll på en vecka så har jag så smått fått lusten tillbaka 🙂
Jag tror att jag tog ut mig för hårt varje gång och srtessade med tider och sträckor.
Nu har jag varit ute ett par gånger, och tagit det väldigt lugnt. Jag har landat p

Maria, löpningen ska vara njutbar. Annars lägger man av, och då spelar det ingen roll om man kunde springa i 4:30/km innan.

Spring i det tempo du njuter av och som får dig att längta till nästa pass, så kommer tempoväxlingarna och fartlekarna av sig själ

Varför måste du mäta dig med andra? Alla har väl olika förutsättningar och jag skulle säga att jag joggar bekvämt i samma tempo som du ungefär.
Men vi anses nog långsamma av de som kutar milen på under 40 min.