Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBehöver råd, ang utveckling
You need to log in to create posts and topics.

-Först och främst så tycker jag att du har blivit redigt mycket snabbare på dessa tre månader. Löpning/promenad i 4,6 km på 35 min har succesivt blivit till löpning 4,8 km på 28 min. -Bra jobbat och lycko den som kunde öka så snabbt hela tiden!

-Sen håll

Tack alla underbara!
Känner mig redan mer motiverad att fortsätta =)
Jag ska tänka på att dricka mer, för det är jag dålig på... Några mål har jag inte, mer än att bli piggare och tappa några kilon, samt få en fastare kropp. <inget av detta har dock infr

Jag tycker inte du har dålig utveckling med tanke på att du bara tränar ca 15 km/vecka. Det är faktiskt inte särskilt mycket. Om ditt mål är att utvecklas som löpare måste du succesivt öka mängden. Du behöver inte vara orolig för att du springer för ofta.

David G: Det där kändes lite som ett slag i magen! Du kan inte utgå ifrån att alla är som dig själv, eller har samma förutsättningar att lyckas. Jag kom just hem ifrån en knapp 4 km-runda och är HELT slut nu. Ändå låg jag på 6:06/km. Mitt rekord är strax

Oj, det var absolut inte min mening att trycka ner dig. Tvärtom! Det är roligt att springa! Men det finns en tröskel man måste passera och det kan ta lite tid, och det kräver arbete. Det är förstås en fördel om man tycker att det arbetet är roligt...

Jag

Powerwalking på morgonen innan frukost kan jag rekomendera 🙂

Har följt ett schema där jag ökat sträckan jag går vart tredje vecka... nu går jag 8,5 km var gång och det ska jag göra två veckor till. Därefter är det strax över 10 km jag ska gå..... Jag s

Jag kan oxå rekommendera att slänga in lite promenader mellan dina löppass. Jag kör att medelhastigheten måste vara minst 6 km/h när jag går, dvs t.ex 3 km får inte ta mer än 30 minuter. För mig känns det som benen blir lite piggare till nästa löppass om

Lite värdelöst vetande: Du skriver att du är 163 cm. Det innebär att du är en cm kortare än Haile Gebrselassie. 😉

David G igen då: Det är lugnt, jag tog det på fel sätt 🙂 Kände mig så besviken när jag kom hem efter dagens runda, och du säger att jag ska kunna ligga på 05:45, jo tjena! 🙂
Nåja, nu ska jag ta mig några extra vilodagar o se hur det känns. Hoppas att ja

Maria,

"Jag förstår på er att jag borde vara nöjd, men jag tycker att 6-6.30/km är dåligt."

Hehe, då är jag dålig! För det är där jag ligger när jag springer i komfort/prattempo. 🙂

Allvarligt, dåligt jämfört med vad?! Inse att Du bara har sprungit i