Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBehöver spinning tips...
You need to log in to create posts and topics.

Mitt enkla svar lyder så här...

Ta dig ut på cykeln och kör en timme eller två, med en pulsklocka och cykeldator. Notera snittfart och snittpuls.

Sätt dig på trainern eller spinningmojängen och sätt tempot så att du får ungefär samma snittpuls under sam

Hur långt skulle du hunnit på landsväg under tiden spinningpasset pågår, och med den ansträngningen? Registrera den sträckan.

Fullt relevant tycker jag som har cykeln på trainer över vintern och inte förstår vitsen med att cykla ute till varje pris i snö

Balansträning och avkopplingen av att vara ute och se något av den vackra Skånelandnaturen och samtidigt kasa runt med lekkamraterna o lösa världsproblemen!

Hur många mäter in EXAKT samma sittställning på spinningmojängen?
Så att musklerna och det s.k. m

Jag tänker kombinera spinning/motionscykel med landsvägscykling inför VR. Räknar 1h inomhus som ungefär 2 mil. Förra året när jag väl kom ut på landsväg så hade jag stor nytta av att ha cyklat inomhus, inte så ont i baken och benen hade fått sitt. Ute på

De är bra att du spinnar! Men du kanske inte ska räkna de till dom 100 milen som rekomenderas för vättern. Utan dom ska du ha på landsväg på den cykeln du ska cykla vättern på. Men de är ju upp till var och en.
Men jag tror att nån som "cyklar" 100 mil p

Jag tror inte att du läste mitt inlägg ordentligt, jag ska cykla 100 mil på landsväg och LIKA MYCKET (motsvarande) på motionscykel - alltså motsvande 200 mil! Det är i alla fall min målsättning! Eller var inte kommentaren till mig, Kalle?

Läste din kommentar men va inte dig jag skrev till utan hon som startade tråden. förlåt om jag va otydlig.

(H)

Vad vore funbeat utan david!

Tråkigare?

Faktiskt skulle de nog vara de