Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan, jag är ny på denna siten och jag visste inte riktigt var jag skulle skriva detta så har jag gjort något fel så visa mig gärna dit jag ska.
Hursomhelst så hade jag tänkt att köra igång med att jogga nu efter sommaren då jag förlorat i stort sett a

http://www.coolrunning.com/engine/2/2_3/181.shtml

Programmet kallas "Couch to 5k" och du skulle kunna testa att följa det, med intervaller istället. Du kan hoppa in någonstans innan "springa 20 minuter" steget, eftersom du just nämnt att det känns jobbig

Tack så hemskt mycket! Det ser jättebra ut, precis det jag behöve men jag skulle fortfarande vilja veta lite om det här med att styrketräna. Jag vill gärna styrketräna också och då vill jag veta något bra 3-dagars program i stil med löpningsprogrammet och

..och skamlös som jag är så puffar jag ogenerat för min egen översättning av samma program. (H)

http://www.c25k.com/c25k_swedish.htm

Nämen? Är det DU som har gjort löpare av mig Jessie? Tack! (H:)

Och SKIT I HASTIGHETEN! Det är väl ingen som hänger dej för att du "springer för sakta".
Sänk farten och spring längre, lättare och skadefriare istället. Farten kommer av sej själv när distanserna ökar.

Och kombon styrka + löpning är fö. kanonbra, keep i

Att konditionsträna och styrke träna samma pass är egentligen en dålig ide.
Du hämmar effekterna av både konditionsträningen och styrketräningen när du tränar båda på samma pass.
Men det är som sagt vilket mål du har med träningen om det är att få en lite

Tja, alltid kul när individer vill dra igång och satsa lite. Jag har hjälpt och coachat många till bra prestationer. Min rekommendation är följande.

1. Det första sex månaderna handlar det mest om psyket. Många klappar igenom pga. skador, förkylningar o

Ett förslag: träna gärna styrkeövningar som stärker löpmuskulatur/ben. Det kommer hålla dig skadefriare och hjälpa dig till ett bättre löpsteg. Dels kan du köra övningar i gymmet, dels varva löprundan med "styrkeövningar", ex vis utfallssteg, backträning

Tack för alla svar 🙂 Jag kör 3ggr i veckan på löpband, tänker fortsätta med det av diverse skäl och det är väl inte så jättestor skillnad?
Jag vill bara ha bra kondition och bra styrka, en balans mellan båda, så att följa det där programmet och styrketr