Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:09...och kom ihåg att om det känns för tufft att följa ett program så är det bara att stanna på en nivå någon eller några extra veckor.
Du tränar bara för din egen skull! (t+)
...och kom ihåg att om det känns för tufft att följa ett program så är det bara att stanna på en nivå någon eller några extra veckor.
Du tränar bara för din egen skull! (t+)
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:11Löpning kontra löpband? I en fallet utför du ett arbete genom att transportera din kropp framåt i hög fart. I det andra fallet rör du bara på benen. Men annars så vet jag inte...
Löpning kontra löpband? I en fallet utför du ett arbete genom att transportera din kropp framåt i hög fart. I det andra fallet rör du bara på benen. Men annars så vet jag inte...
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:19Jag har sprungit en del på löpband, och i somras började jag springa lite mer utomhus, och jag vill nästan påstå att det är olika träningsformer..
Jag har sprungit en del på löpband, och i somras började jag springa lite mer utomhus, och jag vill nästan påstå att det är olika träningsformer..
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:22Men konditionsmässigt, ger det verkligen så mycket mer träning att springa ute? Förstår inte alls, jag har ju sprungit ute flera ggr men tycker inte att det är så stor skillnad.
Men konditionsmässigt, ger det verkligen så mycket mer träning att springa ute? Förstår inte alls, jag har ju sprungit ute flera ggr men tycker inte att det är så stor skillnad.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:30En del intressanta teorier om löpning på löpband ventileras här:
http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikfragan/article257774.ece
En del intressanta teorier om löpning på löpband ventileras här:
http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikfragan/article257774.ece
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:35Ärligt talat så förstod jag inte riktigt allt från den där texten, men tack ändå. Så vad kan vi dra för slutsats? (kommer fortfarande att köra löpband och behöver fortfarande styrkeprogram)
Ärligt talat så förstod jag inte riktigt allt från den där texten, men tack ändå. Så vad kan vi dra för slutsats? (kommer fortfarande att köra löpband och behöver fortfarande styrkeprogram)
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:38Viktigt om du springer på löpband är att ha lite lutning. Springa utan lutning är inte som att springa på plan mark utan som att springa utför och det är lättare att skada sig då. Det ger också bättre träning eftersom du inte bara "rör på benen" utan lyft
Viktigt om du springer på löpband är att ha lite lutning. Springa utan lutning är inte som att springa på plan mark utan som att springa utför och det är lättare att skada sig då. Det ger också bättre träning eftersom du inte bara "rör på benen" utan lyft
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:41Ja lutning har jag och min fart på löpband är ungefär densamma som när jag springer utan. Men låt oss släppa det där me löpband, jag vill också styrketräna 🙂
Ja lutning har jag och min fart på löpband är ungefär densamma som när jag springer utan. Men låt oss släppa det där me löpband, jag vill också styrketräna 🙂
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:45Om du vill ha tips på styrketräning får du nog ställa frågan i styrketräningsgruppen.
Om du vill ha tips på styrketräning får du nog ställa frågan i styrketräningsgruppen.
Quote from Funbeat user on 9 September 2010, 16:48Jo det det känns ju mer förnuftigt...
Jo det det känns ju mer förnuftigt...