Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelBehandlas cyklister annorlunda?
You need to log in to create posts and topics.

Det är ytterst få cyklister som kan komma upp i 50 km/h och de flesta cykelbanor lämpar sig inte för såna hastigheter. Det finns alltså en naturlig maxhastighet som nog ligger mer runt 30 km/h.
EU-mopeder får helt enkelt inte köra på cykelbanor. Sån är la

Hastighet... Hur extremt många gånger har man då hört/läst att cyklister kör för fort? Grejen är ju att det inte finns någon hastighetsbegränsning på friliggande cykelbanor. Anpassa hastigheten efter rådande omständigheter och alla hinder som går att för

Verkar nu även att våra regler ang el cyklar kommer att ändras.

Finns cyklar som gör 45km/h. Förr skulle dom ha registrerings skylt. Men nu verkar det ha stridit mot eu regler. Så nu behövs det igen reg skylt längre. Och dessa cyklar får/skall framföras

Så länge man anpassar hastigheten efter rådande omständigheter så tycker jag inte att det är något problem att man kör med elcykel som går i 45 km/h på cykelbana. Samma sak med EU-mopeder. Så länge man följer lagstiftningen så är det egentligen inga probl

"Finns cyklar som gör 45km/h"

Med vind i ryggen och lite utför är det inte svårt att komma upp över 50 km/h.

Som tämligen medioker cyklist har jag som snabbast varit uppe i 77 km/h på 23 mm däck- men då håller man sig på vägen. Att cykla på GC-bana i de

Varmt tack alla för att ni har tagit er tid att på ett så generöst sätt dela med er av era tankar och erfarenheter gällande behandlingen av cyklister i relation till bilister. Tillsammans har era svar ökat min och mina kollegors förståelse för cyklisters