Quote from Guest on 2 August 2011, 20:59Var ute och sprang intervaller 2*10*70/20 tidigare idag och första setet om 10 gick bra. På tredje intervallen i set nr 2 sträckte jag mig i baksidan av låret. Klarade av att gå hem men vågade inte jogga då det gjorde ont och för jag antar att det är förs
Var ute och sprang intervaller 2*10*70/20 tidigare idag och första setet om 10 gick bra. På tredje intervallen i set nr 2 sträckte jag mig i baksidan av låret. Klarade av att gå hem men vågade inte jogga då det gjorde ont och för jag antar att det är förs
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 21:09Hur behandlar man bäst en sträckning?
Här är ett recept:
1) Bristning och sträckning är samma sak, en ruptur i muskeln. Det enda som skiljer är omfattningen av skadan.
2) Skadad muskelvävnad ersätts med oelastisk ärrvävnad som i sin tur är mer skadekäns
Hur behandlar man bäst en sträckning?
Här är ett recept:
1) Bristning och sträckning är samma sak, en ruptur i muskeln. Det enda som skiljer är omfattningen av skadan.
2) Skadad muskelvävnad ersätts med oelastisk ärrvävnad som i sin tur är mer skadekäns
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 21:23Amen.
Amen.
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 22:03Tack för det snabba och utförliga svaret Anders! Jag ska följa det och ge det den tiden som behövs.
Ser tyvärr ut som att jag får hoppa över midnattsloppet då. 🙁 Skulle ev. medverka i Bellmanstafetten i slutet på aug så får nog hoppas på det loppet o
Tack för det snabba och utförliga svaret Anders! Jag ska följa det och ge det den tiden som behövs.
Ser tyvärr ut som att jag får hoppa över midnattsloppet då. 🙁 Skulle ev. medverka i Bellmanstafetten i slutet på aug så får nog hoppas på det loppet o
Quote from Funbeat user on 2 August 2011, 22:14Cykling går bra. I början utan clips.
Cykling går bra. I början utan clips.
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 18:14Har haft samma problem och läckningen har tagit en månad . har använd först hästbalsam sedan volttaren som var bar . Det blev bättre när jag började springa terräng underlaget som var mycket backar . Uppför backarna ska man bara ta det lugnt. Har försökt
Har haft samma problem och läckningen har tagit en månad . har använd först hästbalsam sedan volttaren som var bar . Det blev bättre när jag började springa terräng underlaget som var mycket backar . Uppför backarna ska man bara ta det lugnt. Har försökt
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 19:00Travtränarna brukar ha starka doningar till pållarna.
Travtränarna brukar ha starka doningar till pållarna.
Quote from Funbeat user on 3 August 2011, 19:59Efter ett antal bristningar i vader och lårmuskler har jag kommit fram till den här medicinen för att få kortast möjlig rehab:
1) Jag vilar vaden från stötar i ca en vecka (Vid lårmuskel vilar jag 1,5-2 veckor). All löpning är tabu, inte ens några steg f
Efter ett antal bristningar i vader och lårmuskler har jag kommit fram till den här medicinen för att få kortast möjlig rehab:
1) Jag vilar vaden från stötar i ca en vecka (Vid lårmuskel vilar jag 1,5-2 veckor). All löpning är tabu, inte ens några steg f
Quote from Funbeat user on 4 August 2011, 20:58Tack för all input 🙂
Jag körde ett 40 min pass spinning idag och det gick helt utan problem!.... det största "problemet" nu är väl att inte ge sig ut och springa för tidigt, något jag garanterat gjort utan er feedback.. *patience is a virtue*
🙂
Tack för all input 🙂
Jag körde ett 40 min pass spinning idag och det gick helt utan problem!.... det största "problemet" nu är väl att inte ge sig ut och springa för tidigt, något jag garanterat gjort utan er feedback.. *patience is a virtue*
🙂
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 19:12Sprang i dag Veteran SM Skellefteå. 100 meter så där 13,11.
800 meter 2.15,07 PB. Kom med tiden till Silver plats. Och baklåren höll!! Lite små känningar. 🙂 (t+)
Sprang i dag Veteran SM Skellefteå. 100 meter så där 13,11.
800 meter 2.15,07 PB. Kom med tiden till Silver plats. Och baklåren höll!! Lite små känningar. 🙂 (t+)