Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 19:33En länk till andra bra länkar om löpskador.
http://www.laget.se/lulekamraterna/1738-template-p2-15428.html
En länk till andra bra länkar om löpskador.
http://www.laget.se/lulekamraterna/1738-template-p2-15428.html
Quote from Funbeat user on 5 August 2011, 19:47Bra länk Per! Synd att det inte stod om knästukning. 🙁
Bra länk Per! Synd att det inte stod om knästukning. 🙁
Quote from Funbeat user on 6 August 2011, 23:20Härligt Juhani! Hoppas mitt håller också nästa lördag 🙂
Bra länk Per! Den ska jag spara.
Härligt Juhani! Hoppas mitt håller också nästa lördag 🙂
Bra länk Per! Den ska jag spara.
Quote from Funbeat user on 8 August 2011, 21:33Jag har sträckt mig en gång på baksida av lår (p g a för kraftig stretching). Jag gick till en naprapat efter ett par veckor (utan att skadan hade blivit särskilt mycket bättre). Hon masserade ut knölar och underlättade läkningen. Dessutom fastställde hon
Jag har sträckt mig en gång på baksida av lår (p g a för kraftig stretching). Jag gick till en naprapat efter ett par veckor (utan att skadan hade blivit särskilt mycket bättre). Hon masserade ut knölar och underlättade läkningen. Dessutom fastställde hon
Quote from Funbeat user on 9 August 2011, 10:34Hela helgen gick bra! Kroppen höll ihop.Sista loppet lite känningar vänster vadet. Huvudsaken att äldre skadan blev inte värre!! (t+)
Plus var att gjorde två PB och tog två metaljer! Voltaren har hjälp tycker jag! 🙂
Hela helgen gick bra! Kroppen höll ihop.Sista loppet lite känningar vänster vadet. Huvudsaken att äldre skadan blev inte värre!! (t+)
Plus var att gjorde två PB och tog två metaljer! Voltaren har hjälp tycker jag! 🙂
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 01:46Det funkade 🙂 Sträckningen kändes ordentligt den 3 första km, men sen var jag uppvärmd och det verkade försvinna..Värmde upp med kompisar som skulle springa 15 min före mig så det var svårt att hålla värmen i fållan plus att det var försenat med tio min.
Det funkade 🙂 Sträckningen kändes ordentligt den 3 första km, men sen var jag uppvärmd och det verkade försvinna..Värmde upp med kompisar som skulle springa 15 min före mig så det var svårt att hålla värmen i fållan plus att det var försenat med tio min.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 10:18???
Det låter som att du har sprungit med en trasig ruptur och låtit kroppens eget smärtlindrande system döva smärtan.
Om och ifall det är detta som har hänt är det en mycket god strategi om man jagas av en knivmördare lr ett skadeskjutet vildsvin. Men
???
Det låter som att du har sprungit med en trasig ruptur och låtit kroppens eget smärtlindrande system döva smärtan.
Om och ifall det är detta som har hänt är det en mycket god strategi om man jagas av en knivmördare lr ett skadeskjutet vildsvin. Men
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 18:26Anders,
Jag tror inte det var så farligt. Isf borde det göra ont idag när endorfinerna lagt sig vilket det inte gör.. bara en viss stelhet/stramning.
Anders,
Jag tror inte det var så farligt. Isf borde det göra ont idag när endorfinerna lagt sig vilket det inte gör.. bara en viss stelhet/stramning.
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 20:19En liten sträckning brukar bli smärtfri efter en natt, men du har fixat dig själv 2-3 nya rehabveckor jämte ökad ärrbildning. Förutsatt att det verkligen är en sträckning/bristning. Är du säker på det?
En liten sträckning brukar bli smärtfri efter en natt, men du har fixat dig själv 2-3 nya rehabveckor jämte ökad ärrbildning. Förutsatt att det verkligen är en sträckning/bristning. Är du säker på det?
Quote from Funbeat user on 14 August 2011, 23:55Stelhet och stramning dagen efter är inget bra tecken, var försiktig.
Stelhet och stramning dagen efter är inget bra tecken, var försiktig.