Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 18:35Hej Sandra,
Hur snörar och knyter du dina skor? Ibland kan man få ont i benhinnorna om man inte snörar/knyter skorna ordentligt.
Hej Sandra,
Hur snörar och knyter du dina skor? Ibland kan man få ont i benhinnorna om man inte snörar/knyter skorna ordentligt.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 19:11Lägg gelekuddar under innersulan som håller upp hålfoten. Det har räddat mig. Värt ett test innan du köper nya skor. Kostar runt hundralappen i närmsta sportaffär!
Lägg gelekuddar under innersulan som håller upp hålfoten. Det har räddat mig. Värt ett test innan du köper nya skor. Kostar runt hundralappen i närmsta sportaffär!
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 20:33Prova med förebyggande tejpning för benhinnorna, när jag ökar på mängden barfotaträning på klubben eller /och löpningen så får jag precis samma fenomen och då hjälper tejpning mig att jobba upp frekvensen och vänja benen för att efter ett tag kunna köra p
Prova med förebyggande tejpning för benhinnorna, när jag ökar på mängden barfotaträning på klubben eller /och löpningen så får jag precis samma fenomen och då hjälper tejpning mig att jobba upp frekvensen och vänja benen för att efter ett tag kunna köra p
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 21:37Jag har varit med om precis samma sak vid mer än ett tillfälle. Då har jag köpt ett par nya skor med bra dämpning och så har problemet försvunnit.
Jag har varit med om precis samma sak vid mer än ett tillfälle. Då har jag köpt ett par nya skor med bra dämpning och så har problemet försvunnit.
Quote from Funbeat user on 3 May 2011, 22:18Om jag tolkar mellan raderna rätt låter det som att du börjat springa igen efter ett vinteruppehåll? I så fall är det vanligt att få besvär om man plötsligt ändrar sin träningsform och/eller mängd. Vila några dagar och spring igen i så fall.
Om jag tolkar mellan raderna rätt låter det som att du börjat springa igen efter ett vinteruppehåll? I så fall är det vanligt att få besvär om man plötsligt ändrar sin träningsform och/eller mängd. Vila några dagar och spring igen i så fall.
Quote from Elias Engqvist on 4 May 2011, 00:00Äntligen ett vettigt tips!
Ett tag verkade det som häxdoktorernas årsmöte...
Äntligen ett vettigt tips!
Ett tag verkade det som häxdoktorernas årsmöte...
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 01:15När jag började springa i början utav 80-talet, fick jag ofta ont i benhinnorna dom första åren, jag sprang på skogsstigar och fick ont, jag sprang på asfallt och fick ont, det som fungerade för mej då var att lägga in lite mer vila mellan träningspassen,
När jag började springa i början utav 80-talet, fick jag ofta ont i benhinnorna dom första åren, jag sprang på skogsstigar och fick ont, jag sprang på asfallt och fick ont, det som fungerade för mej då var att lägga in lite mer vila mellan träningspassen,
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 07:52Var på en liten kort föreläsning om idrottsskador här om veckan. Inflammation i benhinnorna är tydligen ganska ovanligt. Mer vanligt beror smärtan på att hinnorna runt musklerna är för tighta. När man tränar hårdare så växer musklerna och då blir det ännu
Var på en liten kort föreläsning om idrottsskador här om veckan. Inflammation i benhinnorna är tydligen ganska ovanligt. Mer vanligt beror smärtan på att hinnorna runt musklerna är för tighta. När man tränar hårdare så växer musklerna och då blir det ännu
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 11:48Jodu Christer S: att knyta skorna är verkligen häxkonster (H)
Jodu Christer S: att knyta skorna är verkligen häxkonster (H)
Quote from Funbeat user on 4 May 2011, 12:07Det du säger är intressant Björn, för jag börjar mer och mer fundera om det inte är det som är problemet i mitt fall snarare än benhinneinflammation. Nu ska jag iväg och träffa en idrottsmassör idag, så jag ska passa på att fråga lite vad han tror. Nu har
Det du säger är intressant Björn, för jag börjar mer och mer fundera om det inte är det som är problemet i mitt fall snarare än benhinneinflammation. Nu ska jag iväg och träffa en idrottsmassör idag, så jag ska passa på att fråga lite vad han tror. Nu har