Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 18:01Fattar ändå inte, Jonas. Om jag nu skulle pendla behöver jag ingen stark belysning. På min MTB har jag ett svagare ljus på styret, som går att vinkla sidledes när jag möter folk och lyset på hjälmen (förra årets snackis på FB, "Sanguan 1000" ) kan jag sän
Fattar ändå inte, Jonas. Om jag nu skulle pendla behöver jag ingen stark belysning. På min MTB har jag ett svagare ljus på styret, som går att vinkla sidledes när jag möter folk och lyset på hjälmen (förra årets snackis på FB, "Sanguan 1000" ) kan jag sän
Quote from ellen olsson on 3 November 2012, 18:07Magdalena Ribbing kan vara ute och cykla ibland.
Magdalena Ribbing kan vara ute och cykla ibland.
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 19:10Själv kan jag inte komma på någon användning där jag inte vill ha en så stark lampa som möjligt hela tiden. Men en symmetrisk (helt rund ljusbild) lampa är nästan per automatik en bländande lampa och sådana tycker jag är dåliga och saknar existensberättig
Själv kan jag inte komma på någon användning där jag inte vill ha en så stark lampa som möjligt hela tiden. Men en symmetrisk (helt rund ljusbild) lampa är nästan per automatik en bländande lampa och sådana tycker jag är dåliga och saknar existensberättig
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 19:29Det är inte alla som kör uteslutande på GCbanor med mötande cyklister.
Det är inte alla som kör uteslutande på GCbanor med mötande cyklister.
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 20:22Jag har tyvärr ägnat mig åt mycket lite cykelpendling i år, det har funnits klart bättre år än just i år... Mina barn, 21 och 22 år gamla, säger åt mig att inte cykla nu när det är mörkt, de är rädda om mig! Gullungar!
Jag har tidigare mellan varven kän
Jag har tyvärr ägnat mig åt mycket lite cykelpendling i år, det har funnits klart bättre år än just i år... Mina barn, 21 och 22 år gamla, säger åt mig att inte cykla nu när det är mörkt, de är rädda om mig! Gullungar!
Jag har tidigare mellan varven kän
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 20:28Jenny, det är bara att vinkla lampan lite nedåt mot marken.
Jenny, det är bara att vinkla lampan lite nedåt mot marken.
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 20:32Håller med Jonas om ljusbild. Kör själv med en P7 lampa från DX, och det blir mest att rikta ner den rakt i asfalten för att inte blända. Har tidigare kört diverse olika cykellampor (cateye, sigma mfl) som alla hade gemensamt att de lös fånigt lite och in
Håller med Jonas om ljusbild. Kör själv med en P7 lampa från DX, och det blir mest att rikta ner den rakt i asfalten för att inte blända. Har tidigare kört diverse olika cykellampor (cateye, sigma mfl) som alla hade gemensamt att de lös fånigt lite och in
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 20:46Ja, det är ganska irriterande att bli bländad av mottrafikanter på landsvägar. Då är det bra att kunna se deras retina. De bländar av också.
Ja, det är ganska irriterande att bli bländad av mottrafikanter på landsvägar. Då är det bra att kunna se deras retina. De bländar av också.
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 21:33Jag vill bara påminna alla om att det endast är fast sken framåt som gäller. Ni som prompt känner att ni måste ha blinkande framlysen borde tänka till lite extra. Ta gärna en titt i lagboken eller kolla in den här länken: http://www.trafikverket.se/PageFi
Jag vill bara påminna alla om att det endast är fast sken framåt som gäller. Ni som prompt känner att ni måste ha blinkande framlysen borde tänka till lite extra. Ta gärna en titt i lagboken eller kolla in den här länken: http://www.trafikverket.se/PageFi
Quote from Funbeat user on 3 November 2012, 22:08Jag har en "Ultrabright" från Bikehut. (Gissar på att den säljs under märket Hella i Sverige, och då är det närmast en Hella HL2000)
Bländar inte mötande. Bra bred och rejält divergent stråle som lyser upp stor del av vägbanan. Funkar både i stan och på
Jag har en "Ultrabright" från Bikehut. (Gissar på att den säljs under märket Hella i Sverige, och då är det närmast en Hella HL2000)
Bländar inte mötande. Bra bred och rejält divergent stråle som lyser upp stor del av vägbanan. Funkar både i stan och på