Quote from Guest on 2 April 2011, 23:33Vad gör man åt ömmande benhinnor? Uppkommer endast vid asfaltslöpning... Nya skor kanske?
Vad gör man åt ömmande benhinnor? Uppkommer endast vid asfaltslöpning... Nya skor kanske?
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 23:43Två förslag som tycktes funka för mig:
1) Spring i skogen.
2) Byt löpsteg.
Två förslag som tycktes funka för mig:
1) Spring i skogen.
2) Byt löpsteg.
Quote from Funbeat user on 2 April 2011, 23:47Nytt löpsteg är tricket. Springer du så här idag?
BILD:http://www.optimalnutritioninc.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/03/1HeelFirst-slide1.jpg
EDIT: Landa på hälen med rakt knä och uppvinklad fot. Ouch...
Nytt löpsteg är tricket. Springer du så här idag?
BILD:http://www.optimalnutritioninc.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/03/1HeelFirst-slide1.jpg
EDIT: Landa på hälen med rakt knä och uppvinklad fot. Ouch...
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 08:21jag springer enbart på tå. Eller hela foten nuddar förmodligen marken någon gång under fotisättningen. Jag har ofta ont vid uppstart efter långvarigt break.
Först är det träningsvärk 24/7 sedan börjar hållfastheten sätta gränsen och då är det först mina
jag springer enbart på tå. Eller hela foten nuddar förmodligen marken någon gång under fotisättningen. Jag har ofta ont vid uppstart efter långvarigt break.
Först är det träningsvärk 24/7 sedan börjar hållfastheten sätta gränsen och då är det först mina
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 08:35Fick lära mig att slappna av.
Fungerade på mig.En lurade ut mig på en lite väl lång sträcka för mig i början av mitt långspringande.
Så jag var tvungen att korta av steget, annars skulle jag gå i väggen rätt fort. Fungerade. Det också.
Trivs du med sk
Fick lära mig att slappna av.
Fungerade på mig.
En lurade ut mig på en lite väl lång sträcka för mig i början av mitt långspringande.
Så jag var tvungen att korta av steget, annars skulle jag gå i väggen rätt fort. Fungerade. Det också.
Trivs du med sk
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 09:12Tycker att du skall hålla dig till att springa i terrängen så att du på så sätt bygger upp din underbensstyrka ordentligt och därefter succesivt börjar springa på asfalt.
Kan även rekommendera att du kör olika underbensövningar, ex:s balansbräda, hälgång
Tycker att du skall hålla dig till att springa i terrängen så att du på så sätt bygger upp din underbensstyrka ordentligt och därefter succesivt börjar springa på asfalt.
Kan även rekommendera att du kör olika underbensövningar, ex:s balansbräda, hälgång
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 09:26Niclas,
du har helt rätt, förutom att det är onödigt att köpa tunna tävlingsskor. Man kan springa barfota. Har man gymkort så är löpbandet bra att öva på (kanske i ett par gamla strumpor) och snart kan man springa ute i gröngräset barfota.
/B.
Niclas,
du har helt rätt, förutom att det är onödigt att köpa tunna tävlingsskor. Man kan springa barfota. Har man gymkort så är löpbandet bra att öva på (kanske i ett par gamla strumpor) och snart kan man springa ute i gröngräset barfota.
/B.
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 09:35Springer du på tå?
Du vet vel att man ska rulla på foten, man sätter i hälen först och rullar framåt.
Springer du på tå?
Du vet vel att man ska rulla på foten, man sätter i hälen först och rullar framåt.
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 10:03Och var har du fått den befängda idén att man ska landa på hälen ifrån?
Nike reklamen?
Och var har du fått den befängda idén att man ska landa på hälen ifrån?
Nike reklamen?
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 10:04>man sätter i hälen först och rullar framåt.
Snyft... gråter
Har vi inte kommit längre än så här?
>man sätter i hälen först och rullar framåt.
Snyft... gråter
Har vi inte kommit längre än så här?