Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningBenhinnor...
You need to log in to create posts and topics.

Vad gör man åt ömmande benhinnor? Uppkommer endast vid asfaltslöpning... Nya skor kanske?

Två förslag som tycktes funka för mig:
1) Spring i skogen.
2) Byt löpsteg.

Nytt löpsteg är tricket. Springer du så här idag?
BILD:http://www.optimalnutritioninc.com/wordpress/wp-content/uploads/2011/03/1HeelFirst-slide1.jpg
EDIT: Landa på hälen med rakt knä och uppvinklad fot. Ouch...

jag springer enbart på tå. Eller hela foten nuddar förmodligen marken någon gång under fotisättningen. Jag har ofta ont vid uppstart efter långvarigt break.

Först är det träningsvärk 24/7 sedan börjar hållfastheten sätta gränsen och då är det först mina

Fick lära mig att slappna av.
Fungerade på mig.

En lurade ut mig på en lite väl lång sträcka för mig i början av mitt långspringande.

Så jag var tvungen att korta av steget, annars skulle jag gå i väggen rätt fort. Fungerade. Det också.

Trivs du med sk

Tycker att du skall hålla dig till att springa i terrängen så att du på så sätt bygger upp din underbensstyrka ordentligt och därefter succesivt börjar springa på asfalt.

Kan även rekommendera att du kör olika underbensövningar, ex:s balansbräda, hälgång

Niclas,

du har helt rätt, förutom att det är onödigt att köpa tunna tävlingsskor. Man kan springa barfota. Har man gymkort så är löpbandet bra att öva på (kanske i ett par gamla strumpor) och snart kan man springa ute i gröngräset barfota.

/B.

Springer du på tå?
Du vet vel att man ska rulla på foten, man sätter i hälen först och rullar framåt.

Och var har du fått den befängda idén att man ska landa på hälen ifrån?
Nike reklamen?

>man sätter i hälen först och rullar framåt.

Snyft... gråter
Har vi inte kommit längre än så här?