Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 10:19Det är så jag är lärd iaf, hur är det egentligen då?
Det är så jag är lärd iaf, hur är det egentligen då?
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 10:24Kolla den här två videosnuttarna:
http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFitJournal_MikePoseRunningIntro.mov
http://vimeo.com/12451532
Kolla den här två videosnuttarna:
http://media.crossfit.com/cf-video/CrossFitJournal_MikePoseRunningIntro.mov
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 10:33Gjutna inlägg gjorde susen för mig, samt en omjustering av jogg och löpsteget.
Gjutna inlägg gjorde susen för mig, samt en omjustering av jogg och löpsteget.
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 13:04Staketet>>....
Staketet>>....
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 13:45??
??
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 13:54Varför hålla på och käbbla om hälisättning kontra framfotalöpning? Påminner om ett religöst krig där det bara finns ett rätt tro och de som tror fel är värdelösa idioter.
Den som diggar framfotalöpning kan fortsätta med det men bör inte se ner på oss som
Varför hålla på och käbbla om hälisättning kontra framfotalöpning? Påminner om ett religöst krig där det bara finns ett rätt tro och de som tror fel är värdelösa idioter.
Den som diggar framfotalöpning kan fortsätta med det men bör inte se ner på oss som
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 14:08Det blir lätt käbbel och religion här på FB så strunta i hur din fot råkar landa utan se istället till att utrota ett eventuellt översteg. Det både sliter på kroppen och är oekonomiskt. Sätt alltså inte ner foten framför din egen tyngpunkt utan så rakt un
Det blir lätt käbbel och religion här på FB så strunta i hur din fot råkar landa utan se istället till att utrota ett eventuellt översteg. Det både sliter på kroppen och är oekonomiskt. Sätt alltså inte ner foten framför din egen tyngpunkt utan så rakt un
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 14:35Hur man än springer, kanske man kan pröva att springa annorlunda för att minska slitaget på den delen som är sliten?
Hur man än springer, kanske man kan pröva att springa annorlunda för att minska slitaget på den delen som är sliten?
Quote from Funbeat user on 3 April 2011, 14:48Nu blir kanske detta mycket OT från TS:s ursprungsfråga (Ursäkta!):
Har kollat på en av Börjes videolänkar, den första kunde jag inte se, men vimeo.com-länken var givande. Ska jag verkligen testa.
Har kanske missförstått begreppen? Har trott att Barefootr
Nu blir kanske detta mycket OT från TS:s ursprungsfråga (Ursäkta!):
Har kollat på en av Börjes videolänkar, den första kunde jag inte se, men vimeo.com-länken var givande. Ska jag verkligen testa.
Har kanske missförstått begreppen? Har trott att Barefootr
Quote from Lars Mörrby on 3 April 2011, 14:58Vad jag förstår så har många friidrottstränare sedan begynnelsen använt barfotalöpning som ett sätt att lära friidrottare att springa med rätt steg och att stärka muskler i fötterna och underbenen. Mängdträningen sker naturligtvis i skor. Sedan tävlar man
Vad jag förstår så har många friidrottstränare sedan begynnelsen använt barfotalöpning som ett sätt att lära friidrottare att springa med rätt steg och att stärka muskler i fötterna och underbenen. Mängdträningen sker naturligtvis i skor. Sedan tävlar man