Quote from Elias Engqvist on 15 April 2011, 16:59Håller med Olle, i längden är det det enda rätta, MEN, ta det lugnt då du ändrar steget. Vad du gär, som Olle säger, är att byta vilka delar som blir belastade eller sprida belastningen på fler delar av kroppen. Och de delar som får ta mer belastning är f
Håller med Olle, i längden är det det enda rätta, MEN, ta det lugnt då du ändrar steget. Vad du gär, som Olle säger, är att byta vilka delar som blir belastade eller sprida belastningen på fler delar av kroppen. Och de delar som får ta mer belastning är f
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 20:29Ni säger så vettiga saker! STORT tack att ni delar mer er av er kunskap!
Nej jag ska kanske inte sikta på att byta löpsteg just nu men nästa runda ska jag lägga mer fokus på hur jag springer, se om jag håller en bra linje genom kroppen. Jag hade för inte
Ni säger så vettiga saker! STORT tack att ni delar mer er av er kunskap!
Nej jag ska kanske inte sikta på att byta löpsteg just nu men nästa runda ska jag lägga mer fokus på hur jag springer, se om jag håller en bra linje genom kroppen. Jag hade för inte
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 20:59Fick du krångel med hälsenorna när du spelade fotboll eller hade det någon annan orsak?
Fick du krångel med hälsenorna när du spelade fotboll eller hade det någon annan orsak?
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 21:09Jodå visst var det pga fotbollen. Efter 10 års uppehåll började jag spela fotboll i januari, 1 månad senare hade jag inflammation i båda hälsenorna.
Stötvågsbehandling, diklofenac och styrketräning blev lösningen.. Och formgjutna sulor
Jodå visst var det pga fotbollen. Efter 10 års uppehåll började jag spela fotboll i januari, 1 månad senare hade jag inflammation i båda hälsenorna.
Stötvågsbehandling, diklofenac och styrketräning blev lösningen.. Och formgjutna sulor
Quote from Funbeat user on 15 April 2011, 22:27Det kan ha varit skorna som var problemet där då. Om du i vanliga fall går i skor med klack, alltså där hälen är upphöjd oavsett om det är en riktig klack eller ej, så förkortas både hälsenan och vadmusklerna så det var antagligen där det sket sig när du
Det kan ha varit skorna som var problemet där då. Om du i vanliga fall går i skor med klack, alltså där hälen är upphöjd oavsett om det är en riktig klack eller ej, så förkortas både hälsenan och vadmusklerna så det var antagligen där det sket sig när du
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 11:36Hmm.. Ok, jag får ta mig en liten funderare helt enkelt.
Stort tack för alla tips och råd (t+)
Hmm.. Ok, jag får ta mig en liten funderare helt enkelt.
Stort tack för alla tips och råd (t+)
Quote from Funbeat user on 18 April 2011, 15:01Prova en tejpning för att "avlasta" benhinnorna/musklerna. Där du förklarar din smärta är ungefär där jag också får problem lite då och då och för mig hjälper tejpning otroligt bra och låter mig fortsäta löpträningen men ändå bli bättre.
Prova en tejpning för att "avlasta" benhinnorna/musklerna. Där du förklarar din smärta är ungefär där jag också får problem lite då och då och för mig hjälper tejpning otroligt bra och låter mig fortsäta löpträningen men ändå bli bättre.