Quote from Guest on 25 October 2012, 18:34Hej!
Finns det några beprövade styrketräningsövningar som är bra komplement till frisimsträning. Det finns säkert massor på nätet om detta, men jag vill höra era erfarenheter mm.När jag var aktiv på 80-talet så tränades det en del styrketräning. Kommer
Hej!
Finns det några beprövade styrketräningsövningar som är bra komplement till frisimsträning. Det finns säkert massor på nätet om detta, men jag vill höra era erfarenheter mm.
När jag var aktiv på 80-talet så tränades det en del styrketräning. Kommer
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 18:44Tyvärr bli du inte bättre genom styrka träning och bara en simpass/vecka.
Men det skada inte att träna upp skulderblader muskel område, axlarna, triceps och lats.
Viktigaste är att du behålla rörligheten och stretcha ofta.
du klara det mesta med enkel
Tyvärr bli du inte bättre genom styrka träning och bara en simpass/vecka.
Men det skada inte att träna upp skulderblader muskel område, axlarna, triceps och lats.
Viktigaste är att du behålla rörligheten och stretcha ofta.
du klara det mesta med enkel
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 20:39Samt bålstyrka!
Samt bålstyrka!
Quote from Lisa Bringhed on 25 October 2012, 22:49Rullskidor eller skidor
Rullskidor eller skidor
Quote from Funbeat user on 25 October 2012, 22:58Det får du förklara närmare. Hur skulle det förbättra min simning?
Det får du förklara närmare. Hur skulle det förbättra min simning?
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 06:13Du använda en del av samma muskel att tryck på stav som du göra att pressa genom vatten.
Du använda en del av samma muskel att tryck på stav som du göra att pressa genom vatten.
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 06:14Armcykel är också bra med rätt ställning
Armcykel är också bra med rätt ställning
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 08:48Trodde simning o skidåkning skulle vara mer lika. Men modern skidåkning är mest bål-tryck och ben, medan simning (som jag iofs är kass på) känns mer som armen.
Trodde simning o skidåkning skulle vara mer lika. Men modern skidåkning är mest bål-tryck och ben, medan simning (som jag iofs är kass på) känns mer som armen.
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 08:51Det kanske trots allt är lättare för TS att komma iväg och styrketräna på lunchen än att åka skidor? Men det beror kanske på var man bor?
Det kanske trots allt är lättare för TS att komma iväg och styrketräna på lunchen än att åka skidor? Men det beror kanske på var man bor?
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 08:53Muskler som används i simning (crawl):
http://www.youtube.com/watch?v=5TJHgfTubzI
Muskler som används i simning (crawl):