Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 09:56VAr det detta du menade Ryan?
http://www.youtube.com/watch?v=D37Ye_ADQ30
VAr det detta du menade Ryan?
Quote from Lisa Bringhed on 26 October 2012, 10:12Det är min erfarenhet, det året jag körde klassikern 2006 simmade jag snabbare än jag gör idag, trots samma träningsmängd i vattnet.
Lats, triceps och core tränas väl och är viktiga i simningen också.Edit, använde inte den moderna högfrekventa stakning
Det är min erfarenhet, det året jag körde klassikern 2006 simmade jag snabbare än jag gör idag, trots samma träningsmängd i vattnet.
Lats, triceps och core tränas väl och är viktiga i simningen också.
Edit, använde inte den moderna högfrekventa stakning
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 10:50Intressant!
Intressant!
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 12:48Ja Peter. Och enkel roterations övningar, up right rows.
Ja Peter. Och enkel roterations övningar, up right rows.
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 13:02Chins är bra för frisimsdraget, samt knäböj och marklyft som gör dig starkare i vändningar(om detta är relevant)
Chins är bra för frisimsdraget, samt knäböj och marklyft som gör dig starkare i vändningar(om detta är relevant)
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 13:29Ryan, du nämner stretching. Kan du ge några exempel på stretchövningar man primärt ska fokusera på?
Tack på förhand!
/R
Ryan, du nämner stretching. Kan du ge några exempel på stretchövningar man primärt ska fokusera på?
Tack på förhand!
/R
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 14:00det är svårt för mig att föklara med ord, men det är viktig om man styrkaträna att du inte låta de muskel grupper spänna till.
man kan tex placera din höger arm framför sig, så armbågen hamna under bröstkorg och använda vänster arm att drag till lite. v
det är svårt för mig att föklara med ord, men det är viktig om man styrkaträna att du inte låta de muskel grupper spänna till.
man kan tex placera din höger arm framför sig, så armbågen hamna under bröstkorg och använda vänster arm att drag till lite. v
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 14:19Ok, kanon! Ska testa.
Vet med mig att jag brister lite i rörligheten.Tack Ryan!
Ok, kanon! Ska testa.
Vet med mig att jag brister lite i rörligheten.
Tack Ryan!
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 15:49(Muskulösa ben känns inte som någon framgångsfaktor i simning - apropå knäböj)
(Muskulösa ben känns inte som någon framgångsfaktor i simning - apropå knäböj)
Quote from Funbeat user on 26 October 2012, 16:52Näe, men explosiva 😉
Näe, men explosiva 😉