Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 04:39Jag har haft ett ganska långsiktigt mål med att gå ner i vikt och för att enklare kunna göra det så har jag ett antal utmaningar på vägen som jag ska klara av.
Förra året var det att springa marathon, i år är det HIM och nästa år är det IM som gäller. An
Jag har haft ett ganska långsiktigt mål med att gå ner i vikt och för att enklare kunna göra det så har jag ett antal utmaningar på vägen som jag ska klara av.
Förra året var det att springa marathon, i år är det HIM och nästa år är det IM som gäller. An
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 09:55Jag var helt otränad (kunde jogga 200 meter i promenadfart) efter andra barnet och kunde så småningom springa fem kilometer långsamt. För att motivera mig att hålla igång träningen anmälde jag mig till Kalmar sprint förra året. Det var motiverande kan jag
Jag var helt otränad (kunde jogga 200 meter i promenadfart) efter andra barnet och kunde så småningom springa fem kilometer långsamt. För att motivera mig att hålla igång träningen anmälde jag mig till Kalmar sprint förra året. Det var motiverande kan jag
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 10:09Ingen PT för mig heller.....springer ju maror nuförtiden & har cyklat VR så det var bara att köra olika grenar - simning har jag jobbat på en hel del nu...
många bra tips från Funbeat vänner så det har gått bra hittills...tycker det är skönt att kunna väx
Ingen PT för mig heller.....springer ju maror nuförtiden & har cyklat VR så det var bara att köra olika grenar - simning har jag jobbat på en hel del nu...
många bra tips från Funbeat vänner så det har gått bra hittills...tycker det är skönt att kunna väx
Quote from Funbeat user on 15 June 2012, 16:44Halloj,
Lite info om mig. Tränade ishockey i 20 år. Blev sedan student och tung runt magen efter studietiden. Genomförde en klassiker 2006. Sthlm Maran 2008. Slutade träna och åt upp mig igen under 2 år. Började jogga för att ta mig igenom en halv mara.
Halloj,
Lite info om mig. Tränade ishockey i 20 år. Blev sedan student och tung runt magen efter studietiden. Genomförde en klassiker 2006. Sthlm Maran 2008. Slutade träna och åt upp mig igen under 2 år. Började jogga för att ta mig igenom en halv mara.
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 10:08Kul att läsa om allas debuter. För mej och vår yngste (10 år) debuterar i Säter den 29 juni. Lite nervös börjar jag känna mej, både för att jag vill orka köra hela vägen (vara utanför min bekvämlighetszon) och för växlingar, springa fel. Tävlar i motionsk
Kul att läsa om allas debuter. För mej och vår yngste (10 år) debuterar i Säter den 29 juni. Lite nervös börjar jag känna mej, både för att jag vill orka köra hela vägen (vara utanför min bekvämlighetszon) och för växlingar, springa fel. Tävlar i motionsk
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 10:18@Erik,
ett tips är att ha med en handduk (eller liknande) att stå på under T1. Då slipper du allt skräp som annars fastnar på blöta fötter.ett annat tips är att börja ta av våtdräkten direkt efter att du kommit upp ur vattnet. Ta ur armar och dra ner öv
@Erik,
ett tips är att ha med en handduk (eller liknande) att stå på under T1. Då slipper du allt skräp som annars fastnar på blöta fötter.
ett annat tips är att börja ta av våtdräkten direkt efter att du kommit upp ur vattnet. Ta ur armar och dra ner öv
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:04Lycka till Marie-Lousie! 😀
Jag tänkte köra enligt Leifs råd, med att ha handduk och hasa ner våtdräkt, sen läste jag om att ha vaselin nere vid anklarna också för att lättare få av våtdräkten. Borde få min våtdräkt närsom 🙂 (Köpt en ocra, efter massa
Lycka till Marie-Lousie! 😀
Jag tänkte köra enligt Leifs råd, med att ha handduk och hasa ner våtdräkt, sen läste jag om att ha vaselin nere vid anklarna också för att lättare få av våtdräkten. Borde få min våtdräkt närsom 🙂 (Köpt en ocra, efter massa
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:23Ett litet tips till: Killar som springer långa lopp glömmer bara en gång att tejpa bröstvårtorna. Samma gäller vid simning med våtdräkt, men vid halsen/nacken. Nötandet/skavet mellan dräkten och huden kan ge rejält svidande skavsår. Kör med lite vaselin e
Ett litet tips till: Killar som springer långa lopp glömmer bara en gång att tejpa bröstvårtorna. Samma gäller vid simning med våtdräkt, men vid halsen/nacken. Nötandet/skavet mellan dräkten och huden kan ge rejält svidande skavsår. Kör med lite vaselin e
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 15:32Tack för tipset Leif!!
Någon förresten som vet hur banan brukar vara uppbyggd i Hallsta? 10 km löpning på slutet, är det en kortare bana man kör flera varv då?
Tack för tipset Leif!!
Någon förresten som vet hur banan brukar vara uppbyggd i Hallsta? 10 km löpning på slutet, är det en kortare bana man kör flera varv då?
Quote from Funbeat user on 18 June 2012, 22:29jepp vaselin på nacken är REKOMMENDERAd.. glömde det för dryg en vecka sen på OW sim och oops 30mins sim gave fin skavsår! 🙁
jepp vaselin på nacken är REKOMMENDERAd.. glömde det för dryg en vecka sen på OW sim och oops 30mins sim gave fin skavsår! 🙁