Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonBerätta om er Triathlondebut!
You need to log in to create posts and topics.

IM är ju kanske en grej för sig eftersom det är så långt och jag har inte erfarenhet av det, men rent allmänt skulle jag inte hålla på att smörja med en massa grejer om jag inte vet med mig att jag får problem. Testa utan, märker man att man får problem n

Simma man crawl/frisim med en våtdräkt kommer du få skavsår i nacken. Jag göra samma misstag varje vår. Hoppa över vaseline eftersom jag ska bara simma 20min att kolla vatten temp och få en sår ca 7-9cm lång.

Den vita/röda märke är inte bra. Den försvinn

Your mileage may vary.

Jag använder Bodyglide i nacken/halsen för att undvika skavsår av våtdräkten. Smörjer jag inte får jag alltid skavsår. Det har naturligtvis med våtdräkten att göra. Det är bara att testa på träning, resultatet är ju uppenbart.

Sen har jag Bodyglide längs

Problemet med den jävla Cloverburken är att den är nästan omöjlig att få upp (speciellt då den är lite kladdig - Hur tänkte dom där?

"Här har vi en extremt hal produkt, då lägger vi det i en burk med hårt sittande lock som man behöver massor av friktion

Så sant Christer! Men som en fördel Man behöver inte varma upp efteråt 😉

ska investera i bodyglide 🙂 blir en hel del tränin nu på sommaren om tanten ska bli klar till Sala HIM.

Okej, tack för svaren. 🙂

Heja Tanten!

jepp tanten ska trixa & fixa träning för HIM men ikväll blir det reka OS bana ...
målet i Sala - ta mig runt på "snyggt sätt" 🙂 en sak mindre att oroa mig för nu - skavsår! 🙂

synd att löplabbet i STinsen inte säljer Bodyglide beställa nog på nätet -